onsdag, oktober 04, 2006

Hjälp till självhjälp...



8 Comments:

Blogger Whoa said...

Hmmm, var i cirkeln befinner du dig?

onsdag, oktober 04, 2006 5:30:00 em  
Blogger Maria said...

...bra fråga! Detta borde ju vara lätt för mig att besvara eftersom det ingår i mitt jobb att förklara denna... men då pratar jag om informationssökning - inte om livet! Nu bryter jag de teoretiska lagarna och svarar: empowerment, action och letting go... ah ha!, inspiration och acceptance... Det positiva på båda halvorna eftersom jag som människa i detta nu existerar i praktiken och inte i teorin... Och du? Oj... det lät som om jag vet vad jag pratar om... men jag kanske gör det just nu...

onsdag, oktober 04, 2006 9:50:00 em  
Blogger Maria said...

... och lite trevligt kaos!

onsdag, oktober 04, 2006 11:13:00 em  
Blogger Whoa said...

Jag verkar alltid befinna mig på en plats mitt emellan chaos och order.

torsdag, oktober 05, 2006 8:33:00 fm  
Blogger Whoa said...

Eller, som man kan uttrycka det...

OH NO!, In ORDER to conquer this CHAOS I have to take ACTION to further expand my VISION and IMAGINATION. I WONDER if I will reach my BREAK THROUGH by just LETTING GO, but instead I only feel DESPAIR and ANGER.
The EMPOWERMENT of my DENIAL will fill an even bigger VOID and it is with SADNESS that I ACCEPT my current situation.
AH HA!, you think I’m in GRIEF, but my status quo has brought me new INSPIRATION, and gone is the GUILT and the time I spent in SILENCE.
By the way, the SHOCKINGLY big chestnuts you showed me, brought back memories with flashes of NOSTALGIA.

Hösten är skön...

torsdag, oktober 05, 2006 9:01:00 fm  
Blogger Whoa said...

And nothing scares me more than the word “COMMITMENT”...

torsdag, oktober 05, 2006 9:04:00 fm  
Blogger Maria said...

... "commitment" is just a word...! And it doesn't necessary need to be scary!

torsdag, oktober 05, 2006 1:32:00 em  
Blogger Maria said...

Imponerad! - glömde säga det...

torsdag, oktober 05, 2006 5:14:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter