söndag, oktober 29, 2006

UBU-kollektivet

Ok vänner och fränder, så här ligger landet:
Efter ett okänt antal hallon- och limesmakande halvt urskvimplade cocktails och den galna energi som igår låg över hela stockholm som ett jordgubbsdoftande skum bestämdes följande av Micke och mig (obs att detta gäller er alla! Ingen kan komma och säga: Nej, det vill inte jag!)

Vi flyttar alla över gölen till det mustiga & krulliga landet en bit väster ut - Inglan'... där ska vi bo och verka inom en snar framtid och eftersom vi följer tro (epikurismen och patafysiken), hopp och kärlek så kan en snar framtid betyda exakt vilken tidsaspekt som helst - när det passar oss alla bäst helt enkelt!

Så, vi behöver bostäder i London (jag själv gillar områdena Chelsea och Notting Hill), har ni några specifika önskemål måste dessa komma in till redaktionen inom en snar framtid! Jag känner i hjärteroten att vi måste ha någon slags stuga i skottland - gärna ett mindre slott! Jag tar på mig att kolla upp bostadsmarknaden och så får vi som äger bostadsrätter sätta ut dessa till försäljning. Hoppas att ni inte har alltför höga lån på era bara!

Vi kommer att arbeta med olika konst- och vetenskapsprojekt och söka pengar för dessa hos rika gamla engelska tanter och farbröder. Vi kommer även att inhysa ett mycket, mycket märkligt litet popband vid namn Billie the Vision and the Dancers, ett band som vi upplevde för första gången igår kväll och blev som Micke uttryckte det - Flabbergastrerade!

Micke tar på sig att kolla upp hur vi löser det här med bandet på bästa möjliga sätt och jag kollar som sagt upp bostadsmarknaden och väljer ut några lämpliga objekt som vi måste åka över och kolla upp! I egenskap av att kunna uttrycka mig i en hel mening på gaeliska och som dialekt förespråkare och allmän språkkonsult anser jag att ni alla börjar putsa på någon fräsig engelsk dialekt som ni genast tar till er! Köp en rejäl te-kanna och clotta er kräm för här blir det afternoontea för fulla muggar i framtiden! Dagisplats och engelsk elitskola (Eton) ska kontaktas och mutas till förmån för de två barn som tillhör vårat UBU-kollektiv. (Det andra barnet har inte kommit än... men det är ju bara en tidsfråga...)

Fraser som ni redan nu bör öva in med känsla och eftertryck är:

"It's not love, but it's still a feeling"
"I'm Pablo Diablo and I won't feel ashamed"
"Would you care for a cup of tea, some buiscits and a small glass of Glenmorangie darling!?"
"Ohoj Captain, hold that puddingmachine, I feel a smell of gingersnaps!"
"Alrighty-righty, keep up the good work laddie!"

Detta är allt vi kan informera er om just i detta nu, vi återkommer när vi har mer på fötterna!
Nästa styrelsemöte sker nästa lördag vid 19-tiden hemma hos mig! Ta med gravljus!

Frågor ställes till Mig eller Micke

M & M (UBU-productions) i nära samarbete med Bòrd na Gàidhlig

Etiketter: , ,

14 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jomen, ord och inga visor. Jag har börjat undersökningen och på hemnet fans ett objekt:

"Tradionellt stenhus i 3 våningar på ca 200 kvm samt annex om 45 kvm"
"Genomgående spegeldörrar i hela huset."

Ulf Nerén (kolla bilden på hemnet!) som är mäklare stavar illa samt tipsar även om lite vad..

"Bylivet erbjuder"

*torgmarknad varje fredag

*musikk och teaterfestival under 2 veckor varje år

*3 kyrkor

*Yoga

*lokal blåsorkester

* kvinnoförening

*välgörenhetsevenemang

*Reeth show lantbruksmässa


-Återkommer med fler objekt.

söndag, oktober 29, 2006 9:34:00 em  
Blogger Maria said...

Jag gillar hardcorestylen i lokal blås orkester, kvinnoförening och en rejäl lantbruksmässa! Ska kolla upp objektet!

söndag, oktober 29, 2006 9:36:00 em  
Anonymous Anonym said...

sålångt hemnet... jag återkommer med London.

söndag, oktober 29, 2006 9:37:00 em  
Blogger Maria said...

Jeeeezus... mäklaren har ett foto på sig själv åkandes i en liten akterjolle!!!

söndag, oktober 29, 2006 9:38:00 em  
Blogger Maria said...

Denna lilla humbla boning i skottland skulle vi kunna köpa:

http://www.glenlivethouse.co.uk/?source=G&gclid=CJu1-IeRn4gCFRBYZwod4H9OLw

Har definitivt möjligheter!

söndag, oktober 29, 2006 9:41:00 em  
Blogger Maria said...

Här är ett annat litet kristyrverk i form av ett slott:

http://www.royal.gov.uk/output/page560.asp

söndag, oktober 29, 2006 9:46:00 em  
Anonymous Anonym said...

Lite klass och stil är vad livet behöver.

Jag kände in huset genom att titta lite på "activities" och det verkar finnas mycket man kan skjuta på ägorna. Jag är lite nyfiken på jaktmetoden "stalking".

"Stalking
Red deer abound in the Cairngorms and surrounding area, and many estates let stalking in September and October for stags, and November to February for hinds.Again ample booking time is required, and again permits for imported weapons and proof of insurance are essential."

"stalking for stags"... min Engelska är nog inte så bra ändå...

söndag, oktober 29, 2006 9:51:00 em  
Blogger Maria said...

... och stalking... förföljer man hjorten, hoppar på den bakifrån och bryter ner den på marken eller...!? Stags... är inte det hjortkille... alternativt utvikningskille!?

söndag, oktober 29, 2006 9:56:00 em  
Anonymous Anonym said...

hjorförföljning tror jag jag hoppar över och tar hellre Whisky vandringen. Gillade även Queen Victorias lilla lanställe. Så många slott och så lite tid.

söndag, oktober 29, 2006 9:58:00 em  
Blogger Maria said...

Whisky vandring - jag är defenitivt på... om jag slipper de rökiga sorterna! Och hjortarna... det räcker väl om man skickar anonyma brev och tjuvringer till dem... det är väl också stalking!

söndag, oktober 29, 2006 10:01:00 em  
Anonymous Anonym said...

Javisst, det kanske räcker med att man pratar illa om hjortarna över ett glas inte alltför rökig whisky.

söndag, oktober 29, 2006 10:06:00 em  
Blogger Maria said...

Sounds like plan!

söndag, oktober 29, 2006 10:08:00 em  
Blogger Maria said...

Jag drar upp riktlinjer och sätter ihop en pamflett över de strikta ritualerna kring hjortstalking, vilken kommer att ingå i UBU-kollektivets fritidssysselsättningar!

söndag, oktober 29, 2006 10:11:00 em  
Anonymous Anonym said...

Alla kollektiv med självaktning skall ha ritualer. Bra intitativ!

söndag, oktober 29, 2006 10:19:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter