måndag, juni 23, 2008

Salongernas återinförande!



Äntligen kan man börja dricka te som sig anstår en Lyxbohem av grov kaliber... min käre vän, blodhunden Mr Darcy har minsan skvallrat i mitt öra... Visst finns redan det mycket, mycket högkvalitativa Chaikhana i gamla stan... men ju fler tesalonger i Stockholm som tar den engelska afternoonteatraditionen på allvar, desto bättre!

Tesalongen
Classic Tea Room på Rörstrandsgatan är tämligen nyöppnad med traditionell engelsk afternoon tea... det är säkrast att boka bord enligt deras hemsida, då de endast kan ta emot ett tjogotal gäster... jag gissar att de menar ett tjugotal gäster... eller så räknar de in sina gäster likt ägg i en korg...

Jag är så gott som redan på väg dit... och det ligger i närheten av min vän Stina vid St Eriksplan... jag hoppas att de har äkta clotted cream och vidare drar till med en grov gissning att jag nu kommer att bli ännu fetare än efter midsommarens alla underbara tårtor av allehanda slag... men det är det värt!!! Recentionerna på Allt om Stockholm är varierande, men jag dömer inte förrän jag varit där själv!

- Care for some tea and biscuits Daaarling... ?

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Ulrica said...

Jag har passerat denna inrättning och tänkte genast på dig. Såg trevligt ut från utsidan och rätt tomt på en vardagsförmiddag. Wouldn't mind a nice cup of tea.

måndag, juni 23, 2008 1:30:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica. Då har vi en date du och jag!!!

måndag, juni 23, 2008 2:30:00 em  
Blogger Ulrica said...

Jajamen!

måndag, juni 23, 2008 3:37:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Good!

måndag, juni 23, 2008 8:33:00 em  
Blogger Stina said...

Men vad jag känner mig efter! Inte visste jag att det fanns en så underbar salong nästintill mig. Vi måste gå dit! Och vilken förtjusande tekanna. Nyinköpt tro? Är det månne the ONE?

tisdag, juni 24, 2008 11:25:00 fm  
Blogger Maria said...

Stina: Boka ett stående bord! Kannan är tyvärr inte min, synd, för jag tror också att det skulle kunna vara the ONE!!!

tisdag, juni 24, 2008 12:41:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter