måndag, augusti 25, 2008

Va! Inte ett ord från en rödhårig???



Nej... så kan det gå när droppen över i får båten att välta... kanoten är tom men hamstern har hittat hem... kossan mjölkas men man saknar henne redan...

Mycket på jobbet... och gamla vänner som tittat förbi... på jobbet alltså... och andra gamla vänner som ringer på kvällskvisten... hemma alltså... tack... för pånyttfödelse!

Augusti är snart slut... det doftar nytt... det doftar gott... ut med det gamla... in med det nya... den här hösten ser jag som en saltlakrits... eller katarsis menade jag... en rejäl vindsröjning av kropp och själ... äh, inte kropp... men själ... och vind!

Ursäkta mig, men kan jag få slippa vissa detaljer i planen... ?
Jasså, inte... nehej, men tack för att jag frågade!
Varsågod, jag är allt för vänlig!
Jag vet... men det är slut med det nu...
Hmmm... låter spännande!

Etiketter:

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men shit va gla jag blir över att inte kunna slippa några detaljer. Detaljer i dina planer verkar vara de mest uppiggande, och saltlakrits är förbannat gott.

tisdag, augusti 26, 2008 8:52:00 fm  
Anonymous Anonym said...

...å hösten är för övrigt den bästa tiden, för förändring fördjupning förbättring. Min vind lyser med sin frånvaro, men kanske kan källarröj funka som substititut? Det är hur som helst där det röjs fn...

tisdag, augusti 26, 2008 8:54:00 fm  
Blogger Maria said...

Anna: Mina planer har ibland en tendens att bli så detaljplanerade att jag gör bäst i att somna ifrån dem... och ibland snöar jag in på enbart en liten, liten detalj som sedan blir hela planen... det kreativa flödet går inte att stoppa eller styra... det gäller bara att go with the flow och ta allt för vad det är... och kanske lugna ner sig själv ibland...

Jag älskar hösten... jag får börja tänka "engelsk landsbygd... mitt skotska slott... jag i en tweedkavaj... på en hed... med rött hår... ropandes på... Heathcliff...

Hösten är en tid att röja... det bara är så... och en tid för älggrytor och rött vin... och en tweedkavaj... så är det... jo jo... mmmm... höstetid... en tid att glöda...

tisdag, augusti 26, 2008 11:43:00 fm  
Anonymous Anonym said...

...jag har tweedkavajen och en anskrämlig pennkjol som jag aldrig använder...killar och sticks...är mer cashmere-bruden. Men det funkar ju också på hösten???

tisdag, augusti 26, 2008 2:56:00 em  
Blogger Maria said...

Anna: ...funkar också på en skotsk eller engelsk hed!

tisdag, augusti 26, 2008 4:07:00 em  
Blogger stella sweden said...

Åhhhh! Jag är så lycklig för trots hannens (den svarta koltrastens) frånvaro så ser jag framemot ALLT!
Jag ser så mycket framåt att det KÄNNS som att hannen (koltrasten) borde finnas där o jubla meeed mig!

Får nog köpa en cd med ariorna...för att det ska stämma liksom...

tisdag, augusti 26, 2008 7:18:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter