onsdag, februari 11, 2009

Som man ropar får man svar...


Kotten och Bongo, canastaklubbens "Tigerkaksbaksexperter"

Två oerhört skyldiga nunor, tillhörande Kotten och Bongo, stack fram under sängen imorse när jag vaknade... ivriga att lura mig kvar i sängvärmen... ivriga att hålla mig borta från köket... ivriga om att komma med underfundiga undanflykter... ivriga om att be om ursäkt... i just precis den ordningen! Men så lättlurad är jag inte... eller snarare - jag var tvungen att gå upp eftersom jag skulle traska iväg till jobbet!

Nå, jag kämpade mig ut i köket med två svartvita sammetslappsbeprydda jeppar hängandes i mina hasor och stretandes i motsatt håll men dock förgäves! Och d
et var ingen vacker syn som mötte mig när jag till slut kämpat mig ut i köket kan jag lova! Det var äggskal, strösocker, mjöl, kakao och vaniljsocker, rester av smält smör och mjölk i en upp och nedvänd kastrull... smet och klet, både högt och lågt... samtidigt som jag klaffsade runt i stora mängder av vad som i emulsion kallas sockerkakssmet hörde jag ständiga små ursäkter nedifrån mina fötter där de två jepparna fortfarande höll sig krampaktigt fast i hopp om att jag inte skulle märka något!

- Men kära nån... vad i alla rödhårigas namn har ni sysslat med inatt???

... frågade jag...

- Vi ska ha kafferep... ursäkta... och det låg på Bongos och min lott att hålla med doppat... sorry... så vi slog till och gjorde en stadig Tigerkaka... vi är sååå ledsna... du får naturligtvis smaka... om det blir över... förlåt...

- Ok killar... det var ju snällt... men det ser ut om någon släppt en sockerkakssmetsbomb här inne... vem ska ta hand om det här, jag måste susa iväg till jobbet... och det här med att baka mitt natten när nattmössan skall vara på... hur tänkte ni egentligen!!!???


- Vi tänkte att Tigerkaka är gott!

Etiketter:

19 Comments:

Blogger stella sweden said...

...tänkte att de tänker ju rätt för tigerkaka är ju sååå gott!

torsdag, februari 12, 2009 12:43:00 fm  
Blogger stella sweden said...

...har inte ätit det på flera ååår för jag tål inte gluten o utbudet av FRIA produkter är inte speciellt stort o baka har jag inte haft lust med på läääänge!

torsdag, februari 12, 2009 12:44:00 fm  
Blogger stella sweden said...

..o så tål jag inte rött heller!

torsdag, februari 12, 2009 12:45:00 fm  
Blogger stella sweden said...

...men röda körsbär alá Otto slinker ändå ner!

torsdag, februari 12, 2009 12:45:00 fm  
Blogger stella sweden said...

..o jag har inte bara EN dag ledigt utan jag har många dar så jag sladdrar på nätterna för då är det ingen som ringer eller smsar o då är det sååå lungt o då njuter ja!

torsdag, februari 12, 2009 12:47:00 fm  
Blogger stella sweden said...

..precis så är det!

torsdag, februari 12, 2009 12:47:00 fm  
Blogger stella sweden said...

..o de är ju sååå söta att du kan ju inte bli arg på dom eller huuur?

torsdag, februari 12, 2009 12:48:00 fm  
Blogger Maria said...

StellaMellaMums: Tigercake... och ALL sockerkaka är skitagod precis när den är nybakad... sen får man gärna göra en savaräng och dränka in skiten i en massa likör... bara för att göra något som är gott ÄNNU godare!

torsdag, februari 12, 2009 1:11:00 em  
Blogger Maria said...

... hmmm... tål du inte rött... ? Då ska du undvika att gå och shoppa med Audrey... hon är inte så noga med alla de där E-ämnena när hon handlar mat...

torsdag, februari 12, 2009 1:11:00 em  
Blogger Maria said...

... Otto kan köra cocktailbär au naturelle... bara de har simmat sig stinna i någon spirituosa innan de simmar vidare i reflektionen av sig själva i annan sprit...

torsdag, februari 12, 2009 1:12:00 em  
Blogger Maria said...

... aaaaahhh... du förljufvande kvinna... njuuut av dina lediga timmar... dagar och nätter... jag blir lite avundsjuk... det gör jag...

torsdag, februari 12, 2009 1:13:00 em  
Blogger Maria said...

... men min energinivå ökar för var dag som går... så det är bara skönt att få komma hemifrån varje morgon... ut och träffa folk...

torsdag, februari 12, 2009 1:14:00 em  
Blogger Maria said...

... snattra, skratta och fnissa...

torsdag, februari 12, 2009 1:14:00 em  
Blogger Maria said...

Och inte blir jag arg på Kotten och Bongo heller... nej... kära nån... när de gjort sig sådant besvär för lite doppa!!!

torsdag, februari 12, 2009 1:15:00 em  
Blogger Maria said...

... jag till och med älskar dem mer nu...

torsdag, februari 12, 2009 1:15:00 em  
Blogger Maria said...

... och de hade städat så ordentligt medans jag var på jobbet igår...

torsdag, februari 12, 2009 1:15:00 em  
Blogger Maria said...

... ordningen är återställd i mitt kök...

torsdag, februari 12, 2009 1:16:00 em  
Blogger Maria said...

... precis sååå är det!

torsdag, februari 12, 2009 1:16:00 em  
Blogger Maria said...

Puss!

torsdag, februari 12, 2009 1:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter