söndag, mars 15, 2009

Dagens fråga:

HUR mycket kan man gå upp i vikt över vintern... ?

... undrar jag samtidigt som jag nyper tag i min allra käraste skogaholmslimpa som bosatt sig kring midjan och krafsar vidare i skafferiet efter bortglömda chokladbitar, chokladpudding, ballerinakakor, mandelmassa, blamange, ris a la maltarester från i julas, skumbananer, kanderad melon, pain au chocolat, nötcreme, nutella, jordnötssmör... eeeh... ja ni märker... totalt öppen för förslag från skafferiets gömda mörker... och glad som fan!

Etiketter:

9 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"HUR mycket kan man gå upp i vikt över vintern... ?"
- Oändligt mycket. Man vill ju inte frysa. :-)

söndag, mars 15, 2009 10:15:00 em  
Anonymous Anonym said...

Bra fråga .... jag undarar samma fråga ... hoppas någon har ett svar ... här är det 3 kilo ... känns alldels för mycket ....det håller ju inte riktig varm helle ... / ela

måndag, mars 16, 2009 7:06:00 fm  
Blogger Stina said...

Kära Maria, det är ju kristider så uppladdning rent kroppsligt är helt i sin ordning.
....glögg, fetaost, bullar, marylandcockies, andra cockies, oliver, syltlök, räkost, annan tubost, lunchmat på sunkiga hak......

måndag, mars 16, 2009 9:45:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Nä precis! Men nu börjar det bli lite svettigt... och jobbigt när man böjer sig ned...

Ela: Oj oj oj... 3 kilo kommer du inte långt med här inte... jag har nog gått upp 10 känns det som när jag sitter ned!

Stina: Men det blir ju så jobbigt när jag hittar min t-shirt inuti ett veck på magen - du vet, som jag gjorde för ett tag sedan...

... iskaffemilshake, glass, maränger, chips, cornichoner...

måndag, mars 16, 2009 10:18:00 fm  
Anonymous Anonym said...

och jag vill veta: hur mycket kan man lägga AV sig genom att inte plundra sitt skafferi?
plus: hur mycket kan man lägga av sig och ÄNDÅ se trind ut, jag har gått från 48 kg till 63, INGEN SKILLNAD!!!!!

måndag, mars 16, 2009 11:43:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Det är ingen idé att sluta plundra skafferiet!!! Jag skyller allt på att vi inte lever i ett samlar- och jägarsamhälle längre... om vi samlade rötter och jagade bergspumor dagarna i ända så skulle vi kanske inte äääta ris a la malta hela vintern... utan rötter och strimlat, torkat kött!!! DÅ jävlar!!!

måndag, mars 16, 2009 1:18:00 em  
Blogger Maria said...

... men nu lider jag inte av att pendla lite upp och lite ner i vikt... det jobbiga är att man "uffar" hela tiden så fort man måste böja sig ner... det blir mycket stånk och stön!

måndag, mars 16, 2009 1:20:00 em  
Anonymous Anonym said...

uffandet! det gör jag också, och varje gång tänker 'men herregud! sådär får jag inte låta!' och så nästa gång: likadant :(

plus att det är asjobbigt att ha magen i knät när man jobbar sittande. som jag ofta gör :(

måndag, mars 16, 2009 2:45:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jag vet!!!
Jag har fått karva ut en magprofil på mitt skrivbord bara för att jag fick så ont i magen när jag var tvungen att lägga upp den PÅ skrivbordet... måste ta hit plasticpadding och jämna till kanterna lite granna...

måndag, mars 16, 2009 2:59:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter