onsdag, juni 24, 2009

Krumeluren siar i chipspåsen - slutet av juni 2009


Krumeluren har alltid ett svar på dina funderingar samt en tass ledig för chipspåsen, en för ölburken, en för ciggisen och en för fjärrkan...

- Ack du kryptiska och gåtfulle Krumelur... säg mig... vad är det som händer med mig i detta nu... det kryper ants in my pants... den röda coiffuren bubblar... något är i görningen... men vad!? Förtälj mig du chipspåsarnas konung, förtääälj mig... jag tål att höra det som du viskar i mitt öra!!!

- Ho ho du rödhåriga tutelitutjänta! Jag hör bön och rotchackrat står på full speed framåt without regrets och den kranka blekhetens minut har jag förpassat till min kusin! Din frippe frustar och dina röda lockar förför dina öron med hyllningsoden till livet... jag fullkomligt läser dig som en osprättad bok nu och jag förstår läget... men det verkar inte du göra! Så, hur skall jag förtälja dig detta på bästa sätt utan att du hamnar utanför fokus... (krafs-krafs-rassel-rassel) ok, då spänner vi fast säkerhetsbältet rödluvan, för nu kommer det: Du har börjat köra med öppna spjäll, och då menar jag helöppna... det flyger in flugor stora som älgungar och elefanskitar i kajutan!!! (tugg-tugg-tugg-rassel-rassel) Dina ögon är oblinda och okräsna och jag ser en röd prick i ditt högra öga... dina pupiller förvidgade likt universums yttre kanter! Kan hända att det skrämmer dig, men det är bara att svälja en åksjuketablett och åka med på etablissemangets största och bästa berg-o-dalbana! Påfågelsplymer skall pryda din väg från och med nu... glöm allt annat och avlägsna handbromsen du kört på så länge min vän... din tid är nu och den är icke ur led! Hoppsan... nu tog chipsen slut och favoritrullen Convoy börjar på tv... over and out Rubber-Duck 10-4!

Etiketter:

1 Comments:

Blogger stella sweden said...

igår var de två långörade rabbisarna på sin vakt för de kände att något frustigt hade hänt den lilla rödhättiga yrslan....så de satt där vid jassminbusken o spanade...lyssnade..vakade! Och plötsligt bockade sig alla tusenskönor likt de låg på en bädd av grönaste gräs och ropade i korus..jajaaaaa..nu händer det...och så...allt blev tyst...alla lyssnade...väntade...

puss!

torsdag, juni 25, 2009 9:45:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter