onsdag, september 02, 2009

Limpan på Kåmpan!!!



Det gamla hederliga och älskvärda Kooperationen mumsar tårta och jubilerar för alla sina 110 år - och det gör de rätt iiii!!! Min mormor och morfar, som en gång levde i det härliga Härjedalen, hade en specialdesignad kvittolåda på insidan av skafferidörren, där de lade sina kvitton som de noggrant bokförde för att sedan få återbäringen från gamla Konsum... det stod "Kvitton" på lådan! Det var på den tiden då saker och ting hette vid sitt rätta namn och allt fungerade som det var tänkt!!!

Men nu jubileras det alltså och man har låtit knåda och dreja fram en Stig "Stickan" "Limpan" Lindbergkopp med mönstret Fallande Löv... och nu undrar ni förstås -
Ska hon köpa... ska hon kööööpa... skaaa hooon köööööpaaa!!!???

- JAAAAA MEN VISST FÖR BÖFVELEN!!! VISST SKA JAG KÖÖÖÖPA!!! FRÅÅÅGAN ÄR BARA NÄÄÄR JAG SKA KRASCHA SÖNDER DA SHIT!!! REEEDAN INNE PÅ RÅTTKONSUM?... I KASSAN?... UTANFÖR I ENTRÉEEEEEN?... ELLER SKA JAG HINNA RUNT OM HÖRNET OCH IN I MIN LÄÄÄGENHET MED SKIIITEN INNAN JAG TAPPAR PRYTTLARNA I GOLVET!!!???

Klart jag ska köpa... vad trodde ni???
Återkommer med rapport var olyckan behagas slå till strax efter inköp!

Etiketter:

5 Comments:

Anonymous Kusin Vitamin said...

Visst är det braaaaaaa! Jag ska också köpa och krascha!

torsdag, september 03, 2009 8:27:00 fm  
Anonymous storasyster said...

Ja man ska ju utmana det man är rädd för, lycka till med era stickangrejer. Väntar med spänning om det ska lyckas

torsdag, september 03, 2009 8:37:00 fm  
Blogger Maria said...

Kusin Vitamin & Storasyster (mina älsklingar!): Åååh vad gulliga ni är!!! Love you!

torsdag, september 03, 2009 9:51:00 fm  
Blogger stella sweden said...

vi har en heeeel servis om det är denn med gröööna blader på du menar för nu är jag för trött att begripa något?!

torsdag, september 03, 2009 11:09:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Om det endast är gröna blad så heter den "Berså"... och den är alldeles förljuvande! Precis som servicen "Prunus"... men "Fallande Löv" är den på bilden!

fredag, september 04, 2009 12:02:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter