söndag, december 27, 2009

Idag fyller jag år... 43 stycken!





Jag måste genast ut och tokjaga en liten get, preciiis så där som jag gjorde i Hälsingland sommaren 1969 dagen innan natten för månlandningen... hmmm... och jag hoppas, hoppas, hoppas att min bror har en katt på huvudet när han senare idag anlägger visit på mitt kalas där det vankas hederlig hemmagjord glassbomb!

Hurra, hurra, hurra, hela magen är fylld med choklad!

By the way... den där lilla geten... den BAD mig jaga den... den ville det... den tyckte att det var hysteriskt roligt och den tokfnissade heeela tiden! Och den där katten VILLE agera mössa åt min bror... jooohoooodå... han blev tvingad av katten för annars skulle den smutskasta hela vår familj i evinnerlig framtid!!!

Etiketter:

10 Comments:

Anonymous storasyster said...

Många grattis kramar ses lite senare

söndag, december 27, 2009 11:45:00 fm  
Anonymous Marie Rosenqvist said...

Åh, det var bra mycket länge sedan man såg denna typen av bilder. Härligt!
Stort grattis från en som läser dig.

/Marie

söndag, december 27, 2009 11:52:00 fm  
Anonymous Lilla Blå said...

Grattis, du. Ingen födelsedag utan en get. Det är ju en gammal hederlig tradition. (Åtminstone i Hälsningland). Ha en fantastisk dag!

söndag, december 27, 2009 11:59:00 fm  
Blogger Maria said...

Storasyster: Kram och vi ses!

Marie: Så trevligt att höra från en som läser! Tack!

Lilla Blå: En getajäkel är ett måste i en dekadent människas liv. Tack tack, dagen som idag är... är fantastisk!

söndag, december 27, 2009 2:03:00 em  
Blogger Lotta said...

Hurra å grattis från Glooooben :)

söndag, december 27, 2009 3:45:00 em  
Anonymous Kusin på västkust said...

Grattis och hura hura hurra du lilla mandelskorpa doppad i ett mustigt portvin!

söndag, december 27, 2009 7:53:00 em  
Anonymous Kusin på västkust igen .. said...

Hura hura !!!???

söndag, december 27, 2009 7:54:00 em  
Blogger Maria said...

Lotta: Jag tackar Globen allra som ödmjukast!!!

Kära Kusin på Västkust: Ja, vad menar du??? "Hura, Hura"??? Jag tackar ändå och både bockar, bugar och niger!

söndag, december 27, 2009 8:09:00 em  
Anonymous Anonym said...

Gratulerar allra storslagnast på dagen!!
Och det där med att kasta getter från kyrktorn är ju en fin gammalspansk tradition. Det var väl det jag visste, du har allt lite flamenco bland rötterna!
tjingaling från andra sidan. (götgatan)/Å

söndag, december 27, 2009 9:57:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Fank you, fank you!!! Jag jonglerar även med kattungar! Men det beror nog på mitt påhittade norska blod...

onsdag, december 30, 2009 12:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter