torsdag, mars 23, 2006

I väntans tider... eller... Nästeri-trallala!

Snart är det påsk och ett av mina värsta latenta sug börjar ge sig till känna...
Är det någon sorts stökande och bökande i form av fåglarnas nästande, alltså bobyggande - de är ju synnerligen duktiga på att följa sina naturliga instinkter den här tiden på året... nästan så skäms lite då de är oerhört tydliga i sin frivola vårfrenesi! Nåväl, en av mina naturliga instinkter när solen äntligen börjar värma frostnupna nosar är... att anlägga ett litet vårlandskap i miniatyr! Har till och med köpt fröpåsar med gräsfrön men de har aldrig använts! Jag känner alltså ett sug att så gräs på någon slags bricka och där i gröngräset placera ut små blommor och kycklingar... inte riktigt min stajjlé - men suget ligger där latent likväl! Denna lilla installation har aldrig blivit av... och jag vill igentligen inte ha någon heller ståendes där på bordet symboliserande ett slags bokmärkesvärld... eller vad det nu kan vara!?
Jag har aldrig haft påskris heller, men min mamma har alltid tagit in påskris så länge jag kan minnas... och det är ju lite mustigt&krulligt med traditionella små tecken i tiden...
Igår gick jag på Åhléns och köpte mig några små plastägg som man ska hänga i påskriset - det är på tiden att jag införskaffar mig ett påskris och på detta sätt motar olle i grind och en gång för alla blir av med nästeri-suget!!!

Den lilla fina "Egglings" kan du gå in och titta på här - Boingboing

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Glöm inte din lilla hare

torsdag, mars 23, 2006 6:03:00 em  
Blogger Maria said...

HOLY MACARONY! Haren!!! Ja jäklar i min lilla låda - den är ju så fiiiin! Den får mig att skratta så jag får ont i huvudet! Måste fixa ett foto på kraken och lägga ut här!!! Det är inte så att du saknar den och vill ha den tillbaka???

fredag, mars 24, 2006 12:14:00 em  
Anonymous Anonym said...

Nej nej du har ju fått den för att du ska ta hand om den

fredag, mars 24, 2006 8:54:00 em  
Blogger Maria said...

Tack, du vet vad den betyder för mig!!! Hälsningar från Västerås!!!

lördag, mars 25, 2006 9:10:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter