måndag, mars 20, 2006

Den mest ljuvliga tårtans förljuvande ros...


Då är man hemkommen igen då, efter en fantastisk helg i det vackraste av landskap - Jämtland! Man kan tro att jag kommer från från landskapet eftersom jag ständigt lovsjunger det... och det gör jag i och för sig. Min matriarkala linje härstammar från södra Jämtland på 1500-talet och Klövsjösocken! Men det ÄR verkligen det vackraste landskapet och det grundar sig både i natur, kynne och underbara vänner!!!

Tack kära ni för det fantastisk roliga och trevliga festen!
Att få köra spark över storsjön i goda vänners lag, till ett uppdukat bord på en udde där det vankades stutar, korv, kaffe och bubblande cáva! Och tipspromenad - som jag älskar!
Att sedan få komma till erat varma hem och få njuta god mat, gott vin och härliga vänner med spirituella tal till din ära!

Att jag sedan vann tipspromenaden och en flaska Calvados blev ju bara grädde på moset!

Så min vän!
Tack för att du finns... tack för att jag får komma och gråta hos dig... och tack för att du får mig att skratta! Jämtland är en bit av himlen som ramlat ner i form av den mest förljuvande tårta, och Du min kära, kära vän - DU är dess ros!

Tack för en underbar fest både M & M...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja. Kära vän.
Du får mig att känna mig som en prinsesstårta!!
Det är STORT, det.
Tack för att du förhärligade min dag med din Storartade person och
med rosen du hade i håret!!

onsdag, mars 29, 2006 7:57:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter