tisdag, april 18, 2006

Resumé över påsken - eller Jakten på de försvunna äggvästarna!

Holy-moly vad den påsken gick fort!

Har äntligen fått min nya dator men det inte blev den vackra, det blev den extrema spelditon istället - inte så snygg men jäkligt bra. Tack Mats för att du dämpat min ångest med din expertsupport! Så nu har jag byggt om hela min lägenhet till en Bi-Pod!

Påskaftonsmiddagen i Årsta var ett diskuterandets mecka där ägglikören övergick i Asti Martini vidare till öl, snapps, Vinho Verde, Rosé D'Anjou och slutligen några flaskor rött. Inget lämnades åt slumpen! Ägglikören tillämpades med traditionsenligt äggmåleri där det visade sig att våra egon stod som motiv om än i mer sublimt återbildande... intressant!

I söndagens soliga glans hamnade jag på en båttur över till Hammarbysjöstad, med tillhörande sjösjuka... det behövs inte mer än tre minuters båtåkande för att jag ska börja må illa nu för tiden... måste erkänna att även mornarnas t-banetur till jobbet brukar få min simblåsa att fundera över vad som är upp respektive ner... man skulle ha en egen chaufför... och butler...
Nåväl, väl utanför tullarna i nybyggda Hammarbysjöstad spankulerades det friskt denna vackra vårdag, men vi blev hungriga och tog båten hem till söder igen för en underbar indisk måltid på restaurang Ghandi på Katarina Bangata.

Sedan kånkades det gammal fåtölj upp till vinden, eftersom jag dagen innan drabbats av städjävulen och rensat ut mitt hem på 6 kassar skräp! Feeling good! Kastade bland annat fyra tunga mappar med stenciler och häften från min första kurs jag läste på universitetet i Uppsala hösten 1989... massor med intressanta synpunkter om de sju sköna konsterna från Baudelaire, Nietzsche, Coleridge, Platon och grabbarna. Dessa luntor har jag alltså släpat på från lägenhet till lägenhet, från stad till stad i nära nog 16 år - säg nu för guds skull att jag gjorde rätt!!!

Hittade ett spelkort på gatan - hjärter ess - bra att ha i rockärmen...!

Ja min själ, detta var påsken i kort version, men äggvästarna lyste med sin frånvaro - nästa år ska jag göra några i tubtyg, brodera ägg och kycklingar på dessa så har vi fina överdelar till kjolarna på påskmidddagen 2007 - anyone against that!? Just what I suspected...

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter