söndag, juni 11, 2006

Gråt inga tårar mer för min skull...














... för du menar ingenting med det ändå...

I morgon, måndag 12 juni kl. 18.15, visar SVT 2 en dokumentär av filmaren Mattias Warg (vän till en av mina vänner från Östersund) - Dansbandsäventyret. Mattias själv startar ett eget alternativt dansband - Kepz och skildrar med filmen en musikkultur som gått från förhärskande folkkultur till outsider i sitt eget land.

"För mig är dansband något väldigt annorlunda är softade bilder på leende Lasse Stefanz. Jag ser i verkligheten snarare en utstött rotmusik som håller ihop med silvertejp" (Mattias)

Titta på denna dokumentär för Guds skull!

Ta en titt på Kepz hemsida - här! Och kom i stämning på en annan mysig sida - här!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Lotta said...

Mumma!

måndag, juni 12, 2006 11:06:00 fm  
Blogger Maria said...

MYCKET snyggt!!!

måndag, juni 12, 2006 4:27:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det var en härlig tid "Du ska få min nya gula flygmaskin och leksaksbilen som jag fick av dig, pappa det är något jag vill säga dig att det är min allra bästa grej"

måndag, juni 12, 2006 8:55:00 em  
Blogger Maria said...

För att inte tala om: "Där går en kvinna där går en man, och dom älskar bara varann, Tom och Helen är deras naaaaaaaaaamn. Här i en värld så långt ifrån fred, har de svurit sin kärleks ed..."
Ah, Paul Paljett - bra namn, men en något smutsig byk:
Paul Paljett var en av Bert Karlssons första artister. Paul skrev även ny demokratis propagandalåt "Häng med, häng med"!!! Han har även drivit ett diskotek och arbetar idag på en begravningsbyrå i Vänersborg!!!
Ja, kära nån vilken brokig/krokig bana!
Infon hämtad från vår käre vän "Wikipedia".

tisdag, juni 13, 2006 9:34:00 fm  
Blogger Maria said...

Förresten kära syster! Jag har mixat en bra sommargroove-samling som jag ska skicka till dig!
Kram så länge!

tisdag, juni 13, 2006 9:35:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter