onsdag, juni 07, 2006

Det är trevligt med folk som har humor...

















...och det hoppas jag att ni som röstat på Ulf Lundell i nedanstående enkät har! Själv tycker jag att det vore oerhört uppfriskande om Jonas Hassen Khemiri (ung kille med utländska rötter) får sitta med i Akademien, men han kanske har för lite på fötterna än...? Annars är Claes Hylinger, med sin patafysiska grundinställning, en av mina favoriter!

Men ingen röstade på Lena och Gösta Linderholm...!
Why???

Fethajja vilka härligt frodiga porträtt Lena skulle kunna måla av alla ledamötena och vilka fryntliga kick-offer hela glada gänget skulle kunna ha i Linderholmska chateauet i provence, där Gösta sitter naken med en filthatt och plinkar fram kluriga sånger om varje ledamot på sin gitarr i lavendelfälten...

Aaaaaah, la dolce vita!

4 Comments:

Blogger Maria said...

... ibland behöver man pusha lite för att få lite reaktioner - så, nu har de fått en röst i allafall!

onsdag, juni 07, 2006 11:09:00 fm  
Blogger Maria said...

Smart! Tänkte inte så långt...

onsdag, juni 07, 2006 7:22:00 em  
Blogger Lotta said...

Jag skulle gärna ha röstat på nån rektions-nisse... typ Hannele Jönsson-Korhola...någon som har full koll på det här med verb-styrning... men det är ju jag det....

onsdag, juni 07, 2006 7:36:00 em  
Blogger Maria said...

... kanske skulle Ranelid och Skugge kunna dela stol??? De kan dela tips om läppglans och hur man bäst rakar armarna!

torsdag, juni 08, 2006 3:29:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter