tisdag, juli 11, 2006

Alfa-människan!

I morse när jag var på väg till jobbet... (NEJ JAG HAR INTE SEMESTER ÄNNU!)... satt jag mitt emot en kvinna med en väska på sin axel. Väskan hängde ner, men tog inte upp direkt mycket plats på sätet bredvid henne. Det kom in en man som tittade barskt på kvinnan och utbrast:

"-Har du betalt för den där platsen också!?"

Kvinnan svarade smått förvirrad:

"- ... eh, va... näe... jag...?

Mannen satte sig bryskt ner på sätet utan att vänta på att kvinnan hann flytta på den enorma yta som hennes väska INTE tog upp... Mannen satt och bresade med benen och armarna lades nöjt i kors över bröstet uppenbarligen nöjd med att han minsann är en kraft att räkna med!!!

Det var nog inte bara jag som skämdes för honom, något man inte kan hjälpa när vissa självutnämnda alfa-människor agerar i samhället med reptilhjärnan på ständigt on-läge!

Det är faktiskt skillnad på att vara en alfa-människa och TRO att man är densamma, något som de självutnämnda aldrig har en aning om...

eXTReMe Tracker
website counter