onsdag, september 20, 2006

Hypotetiskt nöje för den det berör...

Torsdag, arla morgon, tar jag flyget till Ronneby! Jag ska till ett seminarium på Blekinge Tekniska Högskola där vi återigen ska diskutera utvecklingen av begreppet bibliotek 2.0 och dess innehåll. Vi kommer alltså bland annat prata om utvecklingen av forskningsbloggar, kunskapande, webbpedagogik, delaktiga användare och bibliotekarierollen... mm. Det känns skönt att man idag kan vara bibliotekarie utan att hålla på med böcker. Förstå mig rätt nu, jag älskar litteratur... jag gillar bara inte att jobba med böcker på det gamla klassiska sättet. No no no no, not for me at all!

Problemet med att flyga till små flygplatser, som Ronneby, är att de ligger mitt ute på bystan i ett skogsglänta eller på ett kalhygge och så saknas det transfer... Där landar jag med den uppgående solen i nyllet, samtidigt som man ska försöka ta sig in till närmaste samhälle. Jag står där och undrar bakom vilken tall taxin står och väntar, medan igelkottar, vildsvin och älgar springer framför nosen på mig! Då är det bättre att åka till en storstad och ta första bästa transfer in till city - klappat och klart!

Förövrigt har blekinge varit det enda landskap jag inte besökt på varken det ena eller andra sättet. Det har varit en vit fläck på min karta ända fram till i våras då jag var i Karlskrona på ett seminarium i tjänsten. Under juli månad ingick blekinge i ett konst- och vetenskapsprojekt som jag har tillsammans med L8-Lee och Rudiegirl... Helt plötsligt har jag varit i blekinge tre gånger inom loppet av några månader. Synkronicitet...

Oj, det här blev bara ett enda långt pladdrande inlägg om ingenting alls... dess enda existensberättigande bygger nog enbart på att jag förmodligen inte kan skriva någonting alls i morgon... men man vet aldrig...

eXTReMe Tracker
website counter