söndag, oktober 15, 2006

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut...

... jag drömde att jag gick barfota i min barndomsstad och att jag fått ett väldigt långt brev av någon som jag försökte läsa... jag försökte hitta ett postkontor men i varje lokal, som utanför tydligt angivigt att detta verkligen var ett postkontor, så var det helt tomt och övergivet... och skrivna lappar hänvisade till andra lokaler där samma mönster upprepades...


Du har tappat ditt ord och din papperslapp
Du barfotabarn i livet
Så sitter du åter på handlarns trapp
och gråter så övergivet

Vad var det för ord - var det långt eller kort
Var det väl eller illa skrivet
Tänk efter nu förrn vi föser dig bort
Du barfotabarn i livet


Nils Ferlin
Du har tappat ditt ord ur Barfotabarn. 1933

eXTReMe Tracker
website counter