torsdag, oktober 12, 2006

Sökes - Påkläderska!

Jo, jag blev pinsamt medveten om detta i morse när jag försökte komma i en klänning med uppenbara problem... snurrade mest runt i lägenheten utan se var jag befann mig med ett ihopkorvat klädesplagg någonstans mellan pannan och midjan och armarna fladdrandes ovanför huvudet... Extra uppgift blir att tömma mina kappfickor på kastanjer varje morgon!

Skicka CV till mig UTAN löneanspråk - du får stålarna direkt i tassen... men den lilla detaljen pratar vi tyst om!

Med flagrant arrogans
Maria Antoinette, Södermalm

3 Comments:

Blogger Whoa said...

Avkläderska kanske?
Du kan förresten vara glad att det inte är kimono som du klär dig i varje morgon.

fredag, oktober 13, 2006 4:16:00 fm  
Blogger Maria said...

Jo, jag kan tänka mig att jag aldrig skulle komma till jobbet om jag bar kimono... Har jag problem med att få på mig kläderna så måste det nog även ingå i arbetsuppgifterna att få av mig persedlarna... sen kan jag göra som kungarna gjorde på 1700-talet - sälja biljetter till att beskåda min morgontoilette (kallades kungligtoilette och tog en halv dag i princip)... undrar vad folk är beredda att betala för det?

fredag, oktober 13, 2006 8:23:00 fm  
Blogger Maria said...

... min chef skulle nog inte gilla idén... jag släntrar in sent nog ändå på mornarna... ett manér som ingår i att vara lyxbohem...!

fredag, oktober 13, 2006 8:27:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter