torsdag, december 07, 2006

The "Greens"

Mina hoods går under det lite penibla namnet SoFo (south of folkungagatan), med bohemsk feeling finns här många restauranger och små butiker med designkläder och second hand... Då väljer jag att kalla det för The Greens istället, eftersom det påminner lite om Greenwich Village i NY... vet faktiskt inte vad som är mest penibelt... äh, jag bara följer det gängse NY-komplex som Stockholm lider av!
Ok, SoFo börjar shapea up sig med nya krogar och nya butiker... skönt eftersom många har funnits sedan 90-talet med samma gamla trötta och egenhändigt utsedda überhypade klientel... boooring song!

Relax please!

Men nu händer det lite här och där att gamla ställen lägger ner och nya blommar upp! Levelius blev Berlinsthlm och med bravur tog de över stafettpinnen och tog väl hand om stället, gjorde till sitt eget men med lika stor kärlek som de gamla operaälskande herrarna Levelius...
Gamla Vickys Livs (en pärla bland livsmedelsbutikerna) slog igen för ett tag sedan och vi var många som blev ledsna och lite farhågsna i tron om att ett nytt jäkla latteställe skulle öppna i lokalerna... men nu läste jag på Brax on food att en ny livsmedelsbutik med ekologiska och kravmärkta varor har idag öppnat i samma lokaler vid namn Goodstore och hur glad blir man inte av den nyheten - gladgladglad-goodgoodgood!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

min syrra bor PÅFO, där man dricker öl och pissar på gatan :-)
själv bor jag i fööööööörort - men vilken förort sen!
jag var på hornstull igår, mina gamla hemtrakter, men, neeeeeej, t-plan slår faktiskt knivsöder numera.

torsdag, december 07, 2006 4:36:00 em  
Blogger Maria said...

Per, min chef, var in och ändrade färg på tornet hos dig under mitt glöggparty, han trodde inte att jag talade sanning trots att jag visade hemsidan och berättade för honom om hela kånkarånget - du bor ju helcoolt på t-plan! Yeah man!

torsdag, december 07, 2006 11:07:00 em  
Blogger Alice said...

Vad trevligt att få berätta för sina grannar om vad som händer i kvarteret.

måndag, januari 15, 2007 5:04:00 em  
Blogger Maria said...

Jag tackar och bockar för alla tips, man blir lite hemmablind ibland...

måndag, januari 15, 2007 6:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter