onsdag, mars 28, 2007

Överkonsumering!



Var på Hemköp City idag och köpte lite mat på väg hem... de har nya kundkorgar nu för tiden... stora är de jäklarna - med två handtag och små hjul...

För det första så går folk omkring och drar dessa korgvagnar efter sig... dvs man har ingen som helst koll på hur man kör och vad eller vem man stöter i, för stöter i det gör man hela tiden! Affärerna ser ut som skogarna såg ut efter stormen Gudrun - man fullkomligen skövlar när man drar fram i de trånga gångarna med släptåg i form av en stor klumpig plastpansarvagn!


För det andra så är de alltså större och meningen är att man ska slippa bära korgen - "strunt!" fnyser jag och bär elefantungen av röd plast på armen! För så här ligger det till förstår ni: Vill jag INTE bära en korg i handen så tar jag en kundvagn, annars tar jag den lilla smidiga korgen och slinker nätt runt alla hyllor, hörn och sengångare som alltid lyckas befinna sig i butikerna och lullar på mitt i gångarna UTAN att ta hänsyn till andra människor i lokalerna som gärna vill smita förbi för att komma till kassorna någon gång! Jag vill shoppa snabbt och effektivt... inte strosa runt och köpa en massa onödig skit! Detta gäller även kläder för min del... antingen så vet jag vad jag vill ha eller så scannar jag snabbt av lokalen drar hypotenusan ur kvadraten och sen går jag ut!

För det tredje så misstänker jag en dold agenda - meningen är att vi ska strosa runt ännu mer i matbutikerna och därmed köpa mer, eftersom vi inte märker hur tung den där lilla korgen blivit när den rullar in i pastahyllan och välter toarullsbalarna samtidigt som man snärtar till ett fint blåmärke på någon av sina medkonsumenter...


Jag hatar de här nya kundkorgsvagnarna... jag vill ju handla MINDRE inte MER!!!

2 Comments:

Blogger TheBat said...

Kul att vi båda uppmärksammat problemet med dessa kundkorgar. Upproret är ett faktum! :)

fredag, mars 30, 2007 10:26:00 fm  
Blogger Maria said...

Japp, jag är på krigsstigen!!!

måndag, april 02, 2007 5:16:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter