lördag, februari 09, 2008

Gentlemannastylish!

Amerikanska tidskriften GQ firar ett halvsekel och radar därmed upp halvseklets stilsäkraste män... Cary Grant... Steve McQueen... Sean Connery... Marcello Mastriani... jodå, det finns några modernare varianter också, men där håller jag inte med längre! Nej, jag tycker att Pete Doherty är en penibelt knarkande fjant - Petes stil är inte stil... det är bara en efterapning av god stil med tillägget flottfläckar, otvättat hår och något smått tilltagen hjärna. Lägg sedan till en fotbollshuligan korsat med pinsam pop-o-rock-posör så, vips, har vi såna som Pete och bröderna Galagher (tvi-tvi-tvi).. och vad står de för... blott Noooothiiiing! Det måste finnas en hjärna strax ovanför kravatten för guds skull... lär av exempelvis Bryan Ferry!

Nej, tacka vet jag de gamla silverrävarna med stil ut i fingerspetsarna... hmmm... ja ja... men finns Ramones med på listan undrar ni - JA SJÄLVKLART!!!

Marcellos Pojkar... är det stil?... frågar ni igen med smulorna fortfarande hängande i skägget... Nej!!! - det är ren och skär Pete Doherty (se ovan)!!!

... det är skillnad på stil och stil... så är det bara!
Stil är att veta vem du är, vad du vill och ge fan i vad folk tycker... och god ton är inte fel alls - det är rätt! Sen kan man visst ha en fucky-you-attityd... så länge den är klädsam och icke minst - äkta... som Ramones (och en rödhårig...)!



"Alla vill vara Cary Grant. Till och med jag vill vara Cary Grant!"
(Cary Grant)

- Åååååh Caaaarrrrryyyy... jag vill också vara Cary Grant!!!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter