lördag, februari 02, 2008

Ja ja... jag vet!!!

Jag ropar efter backanaler ibland... men kära nån... jag är ingen proffsig backanalist (jodå, det är ett ord... ett ord jag just hittade på!) jag bara önskar att jag var mer proffsig än jag i verkligheten är!

Det finns de som bor för långt borta för spontana backanaler... ni bor på rauk-öar... ni bor i jämtland... ni bor ute i europa... ni bor i andra stadsdelar...

Fast det där med andra stadsdelar är ju snabbt avhjälpligt - och mycket riktigt så kommer det snart en vän från en annan stadsdel över... och backanalen knackar på våra sinnen... jag tror nog att vi båda behöver en redig tjingeling i kolan i goda vänners lag... japp, så får det bli...


Nu måste jag gå och köpa något att blanda med vaniljabsolut och hallon... eeehhh... groggvirke med andra ord! Eller... det ber jag vännen inhandla på väg mot backanalen... jag laddar datorn med... typ... hårdrock under tiden...

(det finns de som skulle gör omskrivningen "spritfest med orgier"... ja, de som läst på sin historia om antikens kultur- och samhällsliv... men så är inte fallet idag... en backanal kan betyda att man dricker något litet enstaka glas vin tillsammans, samtidig som man för ett sedligt och sofistikerat samtal om moral och etik under tiden - jooodå!)

Etiketter:

10 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"sofistikerat samtal om moral och etik" Jojatackarja - spritorgie är det rätta ordet, hur mycket man än, som du säger, omskriver och förkö..förskönar.

lördag, februari 02, 2008 7:19:00 em  
Blogger Maria said...

... och missar bokstäver och felstavar ord... fy fanken... jag försöker vara finare i kanten än jag verkligen är!!!

lördag, februari 02, 2008 7:27:00 em  
Blogger Maria said...

... jag är bedrööövlig... det ligger nog snarare närmare sannigen än någonting annat just nU...

lördag, februari 02, 2008 7:31:00 em  
Blogger Maria said...

...nU...??? jeeezus... hilfe, filfe... i'm beyond saving!

lördag, februari 02, 2008 7:32:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jesus saves

lördag, februari 02, 2008 8:01:00 em  
Blogger Maria said...

... not me i'm affraid!

lördag, februari 02, 2008 8:05:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Ogudaktiga hy .. kvinna!

lördag, februari 02, 2008 8:08:00 em  
Blogger Maria said...

... suck... ja! Jag måste nog dränkas i trampade och jästa druvor...

lördag, februari 02, 2008 8:11:00 em  
Blogger Lotta said...

Blev ju en härlig kamp :)
Lyckades just sätta på mej byxorna bak&fram...:/

söndag, februari 03, 2008 10:52:00 fm  
Blogger Maria said...

Lotta: Vad hände... undrar jag... det svartnade och allt började snurra runt... I'm to old for this mixing and blending!

söndag, februari 03, 2008 12:55:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter