söndag, mars 16, 2008

Nej...

... jag tänker nog inte skriva något idag...

11 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Men det har du ju gjort.

söndag, mars 16, 2008 12:44:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Men inget av substans... jag saknar substans just nu... jag har inget att ge idag... jag är blott en sorglig skugga av mig själv... då är det bäst att hålla käft, annars kan det bli både tragiskt och patetiskt... och det är inte min cup of tea!

söndag, mars 16, 2008 12:53:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Men tragiskt och patetiskt är ju underhållande. Och uppbyggligt för andra, eftersom de då kan må bättre av jämförelsen.
Äsch, jag skojar. Hoppas du gaskar upp dig framåt kvällen.

söndag, mars 16, 2008 1:06:00 em  
Blogger Maria said...

... det är även underhållande för en själv - då man måste ha självdistans och älska sig själv trots sina tillkortakommanden... vilket jag gör... men idag är jag en sorglig historia ska du veta...

Jag önskar att min Marlene Dietrich-salong stod klar, då skulle jag bjuda över dig på aftenoontea och ett parti fia med knuff... de hade garanterat gaskat upp mig!

Jag ska gå och se Sweeny Todd på bio, det gaskar säkert upp mig... i brist på ovan nämnda alternativ!

söndag, mars 16, 2008 1:12:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

maria: Jag kommer gärna när salongen står klar. Sweeny har jag på datorn, men jag har ingen lust att se den. Istället känner jag för en riktigt klassisk monsterfilm.

söndag, mars 16, 2008 1:24:00 em  
Blogger Maria said...

Åååh Johnny: Jag ska börja samla på sånger som antingen heter, eller handlar om en Johnny bara för att hylla dig! Återkommer med den när den är klar! Medlemskorten till MD-salongen är färdiga och du har medlemsnr 21, men inplastningsmaskinen är trasig, inväntar en ny sen kommer kortet i din brevlåda!

söndag, mars 16, 2008 1:29:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Tackar. Inplastningsmaskiner rockar. jag minns när en sån först dök upp på mitt förra jobb. Jag hamnade omedelbart i en slags inplasnings-craze; tillverkade allt möjligt som gick att plasta in: påhittade medlemskort, växter, foton - till och med en död myra.

söndag, mars 16, 2008 1:43:00 em  
Blogger Maria said...

I know... det går inte att ha för lite samkvämsklubbar som kräver medlemskort tycker jag!!!

... det är din dag idag daaarling!!!

söndag, mars 16, 2008 1:56:00 em  
Anonymous Anonym said...

men maria!
du har väl inte planerat att VI ska ses idag, vi ska ses om en vecka!
*orolig*

söndag, mars 16, 2008 4:11:00 em  
Blogger Gudrun said...

Att synas utan att verka ligger ju i tiden...å se så många kommentarer du fick vips...på ingenting!
Det kan dessutom vara ganska skönt, för att inte säga nödvändigt, att göra ingenting ibland.

söndag, mars 16, 2008 5:02:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Jooooo!!! Där stod jag utanför bion och undrade var i hela helvetet du var någonstans!!!

Gudrun: Ibland blir man stum av skräck... när man inser att livet beter sig som den idiot man dock själv inser att man inte är... kryptiskt, jag vet... men vissa dagar tappar man geisten pga livet, döden och kärleken...

måndag, mars 17, 2008 1:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter