måndag, mars 10, 2008

Kan inte förklara varför jag gillar:


Warren Zevon - Werewolves of London

Så är det ju ibland... man tycker om en låt men man kan inte riktigt förklara varför... andra kan titta på en undrande och fråga... "Men varför... !?"

Warren Zevons låt Werewolves of London är en sån låt... jag kommer ihåg när jag lyssnade på den första gången, jag måste ha gått i 7:an eller 8:an och fastnade på första lyssningen... tycker fortfarande om att lyssna på den... men kan inte direkt säga att det är en otrolig bra låt... nej, jag kan inte förklara varför jag gillar den här låten... men jag gillar den!

En utmaning för den som har en stund över och vill dela med sig av något som ej går att förklara!

Etiketter: ,

25 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

För att den är bra?

måndag, mars 10, 2008 1:41:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: Joooo... men jag brukar kunna förklara lite mer... använda mina sinnen och målande berätta om antingen produktionen... eller texten... eller ett stick mitt i låten som får mig att tappa andan eller slå an en ton i min hjärterot... men här kan jag inte hitta någonting som förklarar varför jag gillar låtajäkeln... förstår du... ?

måndag, mars 10, 2008 1:44:00 em  
Blogger Maria said...

... "för att den är bra"... räcker liksom inte i min värld!

måndag, mars 10, 2008 1:45:00 em  
Blogger stella sweden said...

...för att du werewolfar...bränner vitlök åt mig så att jag ska bli mig igen...för att han har fula glasögon...för att det spritter i tassarna av lust att röra sig?
Men trots bränd vitlök....spritt o wulfar så tar det tio minuter att skriva det här!
Men tack järrtatt!

(jag vill inte ens kursivera)

måndag, mars 10, 2008 2:33:00 em  
Anonymous Anonym said...

skitsamma, här får du en favoritlänk av mig, den håller alltid!
http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=669764

måndag, mars 10, 2008 4:37:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Ååååh, du är verkligen sjuk om du inte ens vill kursivera!!! Stackars dig!!! Jag kör lite allmän voodoo här ikväll och offrar en stor'en getajäkel så ska vi se om det inte blir bättre snart!!!


Nättchen: Nääää!!! Jag pallar inte med att se det där pinsamma klippet!!! Jag får ont i magen!!!

måndag, mars 10, 2008 6:43:00 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har nu suttit och tänkt... och tänkt... finns det nån låt, som jag ej kan förklara varför jag gillar ? Så jag har tänkt och tänkt... och tänkt...
Så slog det mig !
Jag gillar kvinnor... å jag vet fasiken inte varför...
När jag var yngre så satte jag er på piedestal...
Men ni passar där lika bra som vi män (läs pojkar).
Så varför ?
ingen aning... *L*

tisdag, mars 11, 2008 11:14:00 fm  
Blogger Maria said...

LG: Men varför sätta oss på pidestal... det har jag aldrig förstått... jag sätter er män bredvid mig... och varför envisas ni med att kalla er själva för pojkar... vi vill ha män... som i sin tur har barnasinnet kvar... men pojkar har många av oss ingen vilja att agera mammor till!

Frågar bara för att jag träffat många män som kallar sig själv för pojkar... och jag är själv en tolvåring ibland... eller rätt ofta, men fullt ut en kvinna samtidigt - ALDRIG en flicka!!!

... bara undrar över det där... när du nu tog upp det...

tisdag, mars 11, 2008 12:30:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det är en gardering helt enkelt....

tisdag, mars 11, 2008 12:35:00 em  
Anonymous Anonym said...

Fan, nu har jag tänkt lite till... problemet är att ni har den där MAMMAN i er... ni måste vara MAMMA över nåt... så mitt bästa tips:
Skaffa barn så fort som det går... annars blir hon mamma över er (män).
Det är eran önskan om den villkorslösa kärleken... vi... vi skaffar oss "leksaker"... suparkompisar... men i grund och botten, så vill vi alla bara vara JAG i nåt, som är VI...

tisdag, mars 11, 2008 1:15:00 em  
Blogger Maria said...

LG: Sorry... men nu drar du i felaktiga växlar... de flesta av mina kompisar inkl mig själv har verkligen ingen lust att agera mamma... jag har aldrig längtat efter barn... det är samhällets mönster som visar upp sitt obehagliga anlete och påstår att vi kvinnor endast VILL skaffa familj...

Jag säger NEJ till det och har alltid gjort... jag har heller ingen biologisk klocka som tickar (det samma gäller för många av mina vänner!) - även det är en påtryckning från samhället att strömlinjeforma!

För mig är min egen lycka om ett trevligt liv det viktigaste och där har vännerna den största betydelsen... för har man inte jäkligt roliga och schyssta vänner så sitter man på pottkanten... då hjälper det inte att man har barn... familj... snarare tvärtom skulle jag vilja säga... Det gäller väl ändå att vara lycklig i sig själv... tillsammans med andra och i sin egen ensamhet... så är det för mig åtminstone...

tisdag, mars 11, 2008 7:20:00 em  
Blogger Maria said...

... för är det något som jag INTE har i mig så är det en "Mamma"... vad du nu menar med det...

I'm just me, myself and I...

tisdag, mars 11, 2008 7:21:00 em  
Blogger Maria said...

... en människa... könet är ovidkommande tycker jag...

tisdag, mars 11, 2008 7:22:00 em  
Anonymous Anonym said...

Superlåt!! Warrens version är bra men bättre är den framförd av 70-talets bästa popgrupp - Flamin´ Groovies. Till saken hör att man med låten får en fantastisk LP med ett omslag som heter duga. 5 stenhårda 70-talsmän som man skule byta trottoar om man mötte.

tisdag, mars 11, 2008 8:22:00 em  
Blogger Maria said...

Pelle: Tänk att Warren Zevon skulle få dig att skriva något här hos mig!!! Tyvärr finns inte deras version på iTunes, men låten Sweet Little Rock'n'roller fick mig att stampa takten med min ena baktass!!! Vi sliter på jobbet och du är hemma och vilar med barnen... det är nästan orättvist!!! ... fast bara nästan... och du, gruppen Magnolia Electric Co har även de gjort en cover på Werewolves of London... och den är jättebra... OCH den finns på iTunes!!! Vi ses på torsdag, kanske, om inte jag dragit ner till Paris då...

tisdag, mars 11, 2008 8:55:00 em  
Anonymous Anonym said...

väl rutet, maria.
inte ens JAG är en mamma som identifiering :-(

och när jag hör quinnor och piedestaler, lägger jag benen på ryggen och springer SKRIIIIKANDES!

onsdag, mars 12, 2008 6:03:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: ... ja... och spelas Ulf Lundell i bakgrunden så hoppar man från VÄSTERBROOON som ett härligt crescendo!

onsdag, mars 12, 2008 7:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

ska du till paris din styggis!
är du hemma i påsk?
jag är - alldeles ENSAM!
(ingen man (även kallad "regeringen") som kan se upp till mig alltså)

onsdag, mars 12, 2008 8:43:00 em  
Blogger Maria said...

Ja, jag ska till paris ngn gång under vår/sommaren... ska inte du o jag försöka åka till berlin???

I påsk ska jag åka hem till familjen i bergslagen... men jag kommer hem på söndagen... så vi kanske kan ses på söndag eller måndag! Jag vill se Sweeny Todd på bio!!! Och dricka mig en toffla!

torsdag, mars 13, 2008 9:51:00 fm  
Blogger Maria said...

..."försöka åka till berlin"... som om vi måste göra ett experiment att resa utan pengar... och därmed måste ligga med okända för att få natthärbärge och mat!!!
Det var INTE så jag menade!!! Komfort framför allt!!!

torsdag, mars 13, 2008 9:53:00 fm  
Anonymous Anonym said...

jag reser vartsomhelst, närsomhelst med dig. t o m till borås!
och viker söndagen åt dig!
kul kul kul!

torsdag, mars 13, 2008 11:18:00 fm  
Blogger Maria said...

Nättchen: Då skiter vi i Manhattan och tar Berlin!!! bra-bra-bra!

torsdag, mars 13, 2008 12:07:00 em  
Blogger Maria said...

... och så tar vi söndagen också!

torsdag, mars 13, 2008 12:08:00 em  
Blogger Maria said...

... bara för att!

torsdag, mars 13, 2008 12:08:00 em  
Anonymous Anonym said...

vet du att jag inte minns att jag såg leonard cohen roskilde 85 heller? vafan SÅG jag - ALLA var ju där?

torsdag, mars 13, 2008 2:43:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter