tisdag, mars 04, 2008

Good stuff från 1970-talet!


The Runaways - Cherry Bomb

Rigg utmanade mig... efter allt ont från 1980-talet som senaste tiden snurrat runt på bloggarna...
Det är svårare att välja ut EN bra låt från 70-talet än EN dålig från 80-talet - sååå mycket bra musik som kom till mellan 1970-1979...

Men det blev ovanstående låt... MEN det stod mellan dessa låtar:

Lou Reed - Vicious
Patti Smith - Because the Night

och min absoluta favoritlåt ALLA kategorier... fast den har jag lagt upp här förut:
Magazine - Give Me Everything

Etiketter:

6 Comments:

Blogger rigg said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

tisdag, mars 04, 2008 11:19:00 em  
Blogger rigg said...

Visste väl att jag kunde lita på din förmåga att gräva i de gamla arkiven. Angående Lou Reed-klippet: jag har några gånger suttit och garvat åt detta, som är så jäkla sjuttiotal - Ja det är så mycket sjuttiotal att det kan användas som parodi på sjuttiotalet.

tisdag, mars 04, 2008 11:21:00 em  
Blogger Gudrun said...

Åh, det här e mina första stora idoler! De spelade faktiskt till och med i Ljusdals folkpark 1979, men då var jag tyvärr på semester med familjen och grät floder över att jag missade dem. Det ryktades om en esxtrem ljudvolym....så det hördes ända in till centrum. Vinylen Live in Japan som är inspelad under denna turné åker ibland fram på fester...so cool

onsdag, mars 05, 2008 11:07:00 fm  
Blogger Maria said...

Rigg: Men faaan vilket härrrligt tung-gung de får till och sedan när Lou kommer in och snedsteppar är fullkomligt överljufvligt och tajt ändå!!!

Gudrun: Det hade varit härligt att se dem... men those days are not available any more... jag gick i 6:an när jag älskade Runaways som allra mest, på den tiden då Cherrie Currie var på leadvocal!!!

onsdag, mars 05, 2008 7:43:00 em  
Blogger rigg said...

Javisst är det härligt, men extremt sjuttiotal. Första gången jag såg det klippet (Sweet Jane alltså) trodde jag att det var någon humorist som hade lagt ut nåt helt annat ända tills jag såg Lou Reed kliva in på scenen i sitt blekta hår och pilotsolbrillorna. Väldigt udda intro för mr. Reed!

onsdag, mars 05, 2008 7:58:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Cowboy Junkies gör ju även en grym cover på Sweet Jane!

onsdag, mars 05, 2008 8:05:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter