tisdag, februari 26, 2008

Slemmig musikvideo från 80-talet...

Jag blev utamanad av Johnny att vara med och kora den slemmigaste musikvideon från 80-talet... idén kommer från Mymlan.

Läget är otroooligt svårt då 80-talet bjöd på så oootroooligt mycket dålig musik med de mest gräsliga producenterna bakom mixerborden... (under 80-talet kom även mycket av creme-de-la-creme inom den alternativa musikscenen, men det var absolut inte det vi skulle prata om här och nu!)

Ok... svårt, svårt, svårt... jag bad Lizabeta om hjälp, hon brukar sjunga på de mest horribla sångerna från ovan nämnda årtionde... och hon föreslog Sabrina med valpkullslåten Boys, Boys, Boys... ja, den är minst sagt slemmig... och Johnnys val är minst sagt slemmigt... och vidare låtar som Steve Wonders I just call to say I love you... isch!... infantilt!!! Men Riggs låtval måste jag erkänna att jag gillar en liten skvätt ändå...

Nej... mitt val i denna utmaning blir således följande låt med motiveringen: Men jeeeezzzzus... inte ens modern till sångaren i Fancy kan tycka att det här är bra... Slice me nice?... Slice?... Nice?... /I'm like a cake that wants to be baked/?... /I'm ready for action cut me in half/???... hur tänkte de med scenen där tjejen studsar upp och ned och hennes huvud hoppar omkring framför sångarens fagra nuna i bild... hur tänkte man med denna location?... och dessa tveksamma symboler man valt att strössla med... eeeeh... jag säger - NEJ TACK, JAG FÅR MARDRÖMMAR!!!



Fancy - Slice me Nice

Så, vilken låt tycker du är slemmigast från det hemska 80-talet???

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger rigg said...

Oj, helsike... shit skulle man också kunna säga. Den här låten har jag faktiskt varit lyckligt ovetande att den överhuvud taget existerade. Tills nu.

tisdag, februari 26, 2008 11:08:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Jag är glad över att jag kan ge dig så varierande musikupplevelser!

onsdag, februari 27, 2008 7:19:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Jag hittade åttitalets mest sevärda video! This I know...så nu utmanar jag dig järrtat att daska till mig på tassarna för tilltaget!

onsdag, februari 27, 2008 5:56:00 em  
Blogger Gudrun said...

"I'm like a cake that wants to be baked..." sjunger de verkligen så?
Jorå - jag minns låten.
Fantastisk video! Helt i min stil. Jag blir inspirerad att göra storverk. Kanske nästa musikvideo kommer låna referenser från denna!

onsdag, februari 27, 2008 8:35:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jag ska daska till dig så fort jag får en liten stund över... då ska jag daska till dig med ett stort och mjuksladdrigt silvergrått mastiffhundöra för det härliga tilltaget, jaaaadååå... det kommer, det kommer!!!

Gudrun: Själv blev jag inspirerad att beställa tid för lobotomering alternativt garrotering... för egen del alltså!

torsdag, februari 28, 2008 9:23:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Hade helt glömt bort denna pärla från barndomen. Trodde inte att produktionen skulle vara så grym med dagens mått mätt, SHIT vilken oktavbas! Mäktig electro clash och en underbar video!

söndag, mars 09, 2008 6:08:00 em  
Blogger Maria said...

Anonym: Ja, härlig produktion med både tyngd och rymd... jag hoppas på massor av covers på denna mustiga&krulliga låt!!!

söndag, mars 09, 2008 7:35:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter