söndag, februari 24, 2008

Ce Moi!



Fick en snilleblixt igår... jag tänkte gå på Nationalmuseum för att beskåda den stora Henri de Toulouse-Lautrecutställningen... och sedan spatsera över lilla bron till Skeppsholmen för lite popkonst av den store Andy Warhol på Moderna museet! Problemet är att jag känner mig totalt utvsulten på god, eller snarare intressant konst... ja, jag börjar till och med känna mig lätt desperat och funderar på att flytta utomlands för att få delta i ett bättre kulturklimat än här i sega och samtidigt sååå pretentiösa gamla eken... suck!

Ååååh jag längtar till Louisiana - mitt favoritmuseum, beläget så vackert vid havet i Humlebaek där nere i Danmark. Där har de en stor utställning med Giacometti och Cézanne i detta nu...

Ok, back to Sweden!
Problemet med min plan var att hela Stockholms befolkning OCH halva Kinas värkt fram exakt samma ide... vilket gjorde det hela till en smått klaustrofobisk upplevelse... så det blev en svassande liten tur in i foajéerna med en lite nosande sväng i NM's museibutik och samma snabba ingång med utgång på MM's dito!


Istället blev det en promenad ut på Kastellholmen för lite lapande av vårsol samtidigt som virvelvindarna tog tag i coiffuren och gjorde sitt bästa för att få in mig i nya tankebanor... och efter ett tags hummande och nickande så hade jag övertalat mig själv till att ta tag i morgondagen... och alla dess dagar därefter...

Jag kan inte rå för att jag jag har en motorcykel i min själ, problemet är att jag fullkomligen sluuukar bensin och den där jävla bensinen kostar kosing baby... !

Etiketter: , ,

4 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

"ett bättre kulturklimat än här i sega och samtidigt sååå pretentiösa gamla eken..."

Jag tror lösningen är att man skapar sin egen konst. Jag tycker att en blogg kan vara konst. Din, till exempel.

söndag, februari 24, 2008 11:41:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Åh, tack Johnny-Älskling! Men jag vill ju även se de stooora elefanterna dansa!!!

Ett av mina livsmotton: Input - Kreativitet - Output!

söndag, februari 24, 2008 11:48:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Åhhh...du är...
-my own cup of tea...
-o det söta man häller iiii...
-som strösslet på en glass...
-som körsbäret i en muffin...

-du är oktanet i bensin...
-du är det rödaste av vin...

-en möglig mussla med en pärla uti
-högsta vinsten, som i ett lotteri!

söndag, februari 24, 2008 2:44:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Åååååh - en möglig mussla med en pärla uti - guuuud va gulligt!!!

Jag kan bara replikera...

You`re my cup of tea - du är min tekopp...

socker och grädde - sugar and cream all for me....

You`re my apple pie - min äppelkaka...

kom, annars dör jag - give me a chance, or I`ll die!

söndag, februari 24, 2008 8:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter