lördag, mars 01, 2008

Ett museibesök...


Här får ni Matthew Barneys The Cremaster Cycle förklarad för er på ca 1 minut!!!

Jag tar vid hos Rigg...
där han skriver att Lotten uppmanat till en museivecka här på bloggarna... att helt enkelt berätta om en museiupplevelse vi haft... eller kanske inte haft... allt är möjligt... det gör livet så spännande...

Den absolut mest häpnadsväckande museiupplevelsen jag haft var på Guggenheimmuseum i New York... Matthew Barney fyllde hela museet med sin svit The Cremaster Cycle... en enorm utställning där allt hängde samman via måleri, skulptur och film! Vi gick omkring på museet och tittade på utställningen en hel dag och jag fattade INGENTING... men jag blev totalt blown away... och kanske förstod jag ändå ALLTING... men jag tror nog på det första alternativet... mannen hade varit långt inne i sin navel och skådat... skådat... skådat någonting som jag själv aldrig råkat hitta i min navel... där finns knappt ens lite ludd efter tröjan... men ett födelsemärke... ett universum... och i mitt födelsemärke inuti min navel existerar Matthew Barney och hans Cremaster!

Matthew Barney är förövrigt gift med Björk och här kan ni gå in och beskåda hela The Cremaster Cycle 1 - 5 på Cremaster.net - mycket nöje!

Etiketter:

3 Comments:

Blogger stella sweden said...

Tack järrtat...då vet jag vad jag har att göra! Har även skrivit men inte SVARAT...höööhö!
Tack även för kurrsiveringen hos mig...du ääär en sötvattenspärla i ett mögligt skal och DET är det finaste man kan vara!

lördag, mars 01, 2008 2:40:00 em  
Blogger rigg said...

Jag tror detta är ett museiebesök man själv måste ha varit på för att förstå. Men jag förstår att det måste ha varit en upplevelse.

lördag, mars 01, 2008 9:51:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: Jaaaa!!!

Rigg: Det var det, det kan jag lova!

måndag, mars 03, 2008 5:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter