lördag, mars 08, 2008

Scrambled eggs

Min farmor Elin, en underbar kvinna med stooor humor blev ganska gammal... 95 år om jag inte missminner mig och min pappa kommer att rätta mig om jag har fel här... Nå, hon blev rätt virrig och dement när hon blev gammal... man kunde hitta undangömda kastruller med mat inne i garderoben och andra pryttlar kunde hamna på helt ofattbara ställen har jag fått berättat för mig!

Att gömma undan saker, medvetet eller omedvetet, kräver stor fantasi ELLER senil demens...

Jag har lyckats tappa bort två kastruller... TVÅ... och jag har ett ganska litet kök... det är i princip omöjligt att faktiskt tappa bort något utan att finna det i något av skåpen... men var jag än letar så hittar jag faaan inte kastrullerna...

... och i himlen sitter älskade farmor Elin och viskar:

- "Titta efter i garderoben lilla rödhåriga vän... kolla i lådan med trosor och strumpor... där är ett utmärkt ställe att förlägga sig en kastrull eller två... !"

Etiketter:

13 Comments:

Blogger rigg said...

Har du tittat under sängen? Perfekt ställe att gömma saker där. Du kanske har gått i sömnen och lagat till något smaskigt? Du kanske sedan har legat i sängen och frossat för att sedan gömma undan kastrullerna innan du vaknade? Har du inventerat tallrikarna? Har du kvar alla bestick i lådan?

lördag, mars 08, 2008 11:58:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Har du praaatat med Canstaklubbens medlemmar...eller gömmer sig de små rackarna också?

lördag, mars 08, 2008 2:02:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Saknar en sjal och en cardigan också... fast de tappade jag bort på Roskildefestivalen 1985!

Stella: Jag misstänker att det är canastaklubbens medlemmar som ligger och trycker i kastrullerna någonstans!!!

söndag, mars 09, 2008 8:35:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Har du tittat i taklampan där brukade mamma gömma saker.Rätt ålder 91 år.
P & K

söndag, mars 09, 2008 10:18:00 fm  
Blogger Maria said...

pappa o mamma: I lampan i hallen så har jag enbart en död fjäril från i sommras... jag kan inte förmå mig att ta bort den!

söndag, mars 09, 2008 1:08:00 em  
Blogger rigg said...

Det var nog både det ena och andra som gick upp i rök på Roskildefestivalerna på den tiden!

söndag, mars 09, 2008 1:48:00 em  
Anonymous Anonym said...

mina skor! försvann på roskilde -85.
och nästan mina glasögon på clashkonserten, men dom hittade jag, och det var synd, för de var jävligt fuuuuuuuuula! (samma konsert försvann förresten skorna :-S och var clash bra? inte ett dugg, det var ju cut the crap-uppställningen)

söndag, mars 09, 2008 1:57:00 em  
Blogger Maria said...

Rigg: Kastrullerna är återfunna och i dem sjalen och cardiganen... konstigt, men sant!

Nättchen:... fast guuud vad jag blev rörd när The Cure spelade Charlotte Sometimes... oj oj oj... pateriskt idag kan man tycka!

söndag, mars 09, 2008 7:29:00 em  
Anonymous Anonym said...

spelade cure på roskilde 85?
det har jag inget minne av (att jag såg).
fan också.
jag skulle vilja se alla roskilde-program 85-90 och veta vad jag missade :-(

söndag, mars 09, 2008 10:28:00 em  
Anonymous Anonym said...

jaha!
det där INTERNET är inte så jävla tokigt ändå!
http://www.roskilde-festival.dk/2008/forside/historie/1985/bands/

söndag, mars 09, 2008 10:31:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: Ja, du ser... internet var INTE en fluga!

måndag, mars 10, 2008 1:03:00 em  
Anonymous Anonym said...

nu tycker jag att vi gemensamt i den här salen tar och sjunger We shall overcome!

måndag, mars 10, 2008 4:36:00 em  
Blogger Maria said...

Nättchen: ... nu drabbades jag av en hjärnblödning!!!

måndag, mars 10, 2008 6:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter