söndag, maj 18, 2008

Nya Ladytron...


Ladytron - Ghosts

Var lite besviken på senaste skivan (nja, nu ljög jag för det fanns några otroligt bra låtar där... otroooligt bra, så förlåt mig för min inkonsekvens!) och förra turnén var inte så upplyftande, åtminstone inte spelningen här i Stockis... men nu känns det som om Ladytron är uppe på banan igen... på min stig åtminstone... med bra tyngd men ändå med en underbar lätthet... sången ligger där den ska... nära örat... jag gillar att känna sångarens andedräkt i mitt öra när jag lyssnar... små, trevliga stick genom hela låten... och en taktfasthet som tickar i samma puls som mitt blodomlopp...


... och Ladytrons videor är snygga som alltid (en av deras videor är en av de snyggaste någonsin... återkommer om det någongång)... hmmm... yes... hemma igen!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter