tisdag, juni 10, 2008

Fotbollskväll...



Jag har bestämt mig för att gå in för Fotbolls-EM 2008... och ni som känner mig vet att detta är oerhört chockerande nyheter... då en rödhårig är totalt ointresserad av all sport förutom curling, konståkning, simhopp, bob och gymnastik... det är alltså all sån där grabbig sport jag har lite svårt för... finner inget intresse för flås, svett och spring... nej, välkoordinerat och vattenkammat ska det vara... kvantfysik tackar så mycket!!!

Ok, men som sagt, jag ska verkligen följa med vågen här och nu... följa de svenska matcherna och heja på lillgrabbarna... Zzzlatan, Henke-Penke, Glempa Hysén, Anders Limp-Bar, Thomas "gullis" Brolin, GreNoLi och med Leif Honken Holmkvist i målvaktsburen känns detta EM som en självklar promenadseger för gamla svedala!!!

Men, ska jag vara med och ge mig hän då ska det banne mig vara på riktigt och med äkta vara... jag har därför köpt hem pilsner och lagat till mig en rågsmörgås med gubbröra ringlat med skirat smör... allt placerades i en unikabox och fraktades in i tv-salongen... nu är det inte många minuter kvar hörrni!!! Jag hoppas innerligt att jag orkar vara vaken så länge som 2 x 45 minuter... varför är inte en fotbollsmatch 2 x 10 minuter och enbart straffsparkar... varför måste det vara en massa onödigt spring i nästan två timmar!? Det känns som om någon inte tänkt till ordentligt... men jag skriver ihop ett förslag och skickar det till Bengt Bedrup... så får vi se om de ändrar om i upplägget inför kommande matcher!




... hmmm... varför har han cricketskydd på sig fotbollsmålisen Honken... synd på så rara vader... men för övrigt är det ren och skär fotbollspoesi...

- NÄÄÄH HÖRRNI GUBBAR... NU KÖR VI SÅ DET RYYYKER... JAJJAMENSAN... KOMIGENURÅÅÅH... DUNKA PUCKEN I KASSEN... ASSABRASSA MANDELMASSA... !

Etiketter: ,

7 Comments:

Blogger Ulrica said...

Den klippdockan ser bekant ut. Undrar om jag inte hade en sådan. Även vi hejjar på här borta i Jakan.

tisdag, juni 10, 2008 10:06:00 em  
Blogger Maria said...

Ulrica: Det var på den tiden klippdockorna var snygga och gjorda med finess... en klart utdöd konstform som saknas mig oerhört!!!

tisdag, juni 10, 2008 10:23:00 em  
Blogger stella sweden said...

Jag tror absolut att Börje Salvan Salming tar hem hela skiten!

onsdag, juni 11, 2008 4:26:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Kattjäklarna har busat mig vaken, jagat mig upp ur kungadottirbädden så jag tog mig lite jågart o datoriserade lite!

onsdag, juni 11, 2008 4:28:00 fm  
Blogger stella sweden said...

De får inte sätta sin tass längre denna natt i sovrummet...nej..för vet du...Chilly Mac Hunter äääter på mina öron!

onsdag, juni 11, 2008 4:33:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Natti!

onsdag, juni 11, 2008 4:35:00 fm  
Blogger Maria said...

Stella: Ja just ja... jag svarade på DIN blogg...

Godnatt igen!

onsdag, juni 11, 2008 10:36:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter