onsdag, juli 16, 2008

Det var inte så svårt att hålla tyst...


... eftersom jag tog båten ut i Stockholms södra skärgård... nästan så långt ut man kan komma...


... till Fjärdlång...


... där umgicks vi med hägrar, fiskgjusar, havsörnar, spillkråkor, strandskator, fiskmåsar, tärnor...


... och grävlingar... samt fick oss en promenad med en älgkalv, men då hade naturligtvis ingen av oss kameran med oss - "vi skulle ju bara gå till affären!".
Vi fick en känsla av att djuren på den här ön inte riktigt var som alla andra... den här grävlingen dök upp mitt på ljusa dagen och var helt orädd för oss människor... älgkalven likaså - den bara lunkade på någon meter framför oss på skogsvägen i ca 5 minuter innan den stannade till och betade av en buske... !


Gubbar - garanterat med snuggor!


Hej Bom Trall! 1954...


Det är alltid viktigt att peka ut vindriktningen!


Tillika behärska den nobla konsten att spankulera avslappnat och rejält i skog och mark!


Semesterlägenheter byggda på 40-talet... som gjorda för oss simpla lyxbohemer...


... och till denna utsikt drack vi vårat kvällsvardsvin innan vi kröp i säng...

Etiketter:

8 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Såg rätt härligt ut. Själv ska jag ta bussen ut till bushen nu; en dag och en natt i Rimbo.

onsdag, juli 16, 2008 10:45:00 fm  
Blogger Maria said...

Johnny: Rimbo rules ok! Jag har en kollega som bor i ett litet hus där borta...

Hoppas på färgstarkt fotoreportage när du är åter i gamla eken!

onsdag, juli 16, 2008 10:54:00 fm  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Tja, vi får se med fotona. Ha're bra.

onsdag, juli 16, 2008 11:01:00 fm  
Blogger Maria said...

Du med, njut av att vara på bystan!

onsdag, juli 16, 2008 11:23:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Kram på dig för de vackra bilderna.

torsdag, juli 17, 2008 7:46:00 fm  
Blogger Maria said...

Pappa: Kram tillbaka till dig för att du är min pappa... och jag skickar över en till mamma också... bara för att hon är min mamma!

torsdag, juli 17, 2008 8:52:00 fm  
Blogger stella sweden said...

Åhhh vilka fina foton...jag är båd på bystan o i vimlet...aldrig en lugn stund till att lyssna på allt det ljufliga...men sen...i september...då ska jag ta in allt! Precis allt!

torsdag, juli 17, 2008 11:59:00 em  
Blogger Maria said...

Stella: ... darling... du kommer att få ditt du med... men ta rejäl semester nästa sommar... lova mig det!!!

... för vem vet... då kanske JAG kommer över med en flaska grrrööön chartreuse!!!

fredag, juli 18, 2008 7:35:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter