fredag, januari 23, 2009

Så där ja!!!



Till Paris... till Paris... ska vi rida på en grrriiis... klart och betalt!

Det är några år sedan jag var där sist... och i fel sällskap till råga på allt, för de jag reste med då ville bara klubbhoppa och dricka alkoholhaltiga drycker på sämre bedagade barer... det ville inte jag! Dear me baby Jee... jag är ju mer en un chartreuse et un café sill voh pläh! -typ... och därför är jag så upprymd över denna resa då den kommer att ske i goda och underbara vänners lag med samma intressen - mat, vin, gröna likörer, museum, fritt spankulerande, fnissande och tövlande på strutsplymsbeprydda tofflor i små boutiquer (nej nej - jag vet, det kanske inte intresserar alla i den lilla truppen kanske!), inslinkande i ett och annat antikvariat... åh... antikaffärer... och flamboyant insnusande av goda dofter... mmm...

... ah... aaah... bon vous merveilleuse vie... vollevoh un kråasang gifva mig på störtamente sill voh pläääh!

Etiketter: ,

4 Comments:

Blogger Peace in mind said...

Grattis, jag är galet sugen på just Paris. Och kommer det bara en hundvakt sättande så drar vi!!!

Tänker café i solen, titta på vackra människor och beställa in liiiite champagne.

fredag, januari 23, 2009 1:25:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: ... och liiite champagne till... och en maccron på Ladurée!!! Ah!

fredag, januari 23, 2009 1:28:00 em  
Blogger Stina said...

Macronerna, ah mais oui! Men är verkligen resan betald redan? Går det till så när man beställer på webben? FÅR man resan då?

fredag, januari 23, 2009 7:15:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Visst var det väl så... de VILLE ju inte ha några pengar... så då ser jag det som klart och betalt!

lördag, januari 24, 2009 8:42:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter