måndag, mars 09, 2009

Dante berättar om saker och ting och pling och plong:


- ... mmm... mossa... är det mossa du har där på slipsen... ?

- Hej, jag bor i en stubbe... och jag trivs med det... !

Du funderar inte på att bo i ett riktigt hus?

- Nej... det finns ingen mossa inne i riktiga hus... !

Lägenhet... är kanske inte heller på tapeten då... ?

- He he he... nej... det finns ingen mossa där heller... i lägenheter alltså... på tapeter kan man nog få mossmotiv om man så önskar... jag menar, det finns ju så oändligt många olika tapeter att välja på idag... jag känner personer som bestämt sig för att tapetsera men inte kunnat bestämma sig för vilken tapet man ville ha... men efter ett tag trodde de att de hittat en tapet... men sen visade det sig att så inte var fallet... tapeten passade inte och letandet efter den ultimata tapeten fick börja om på nytt... och sedan upprepade sig proceduren några gånger till... det är inte lätt att hitta en tapet som man verkligen tycker om... och som passar det rum man ska tapetsera... det är verkligen omständigt att hitta tapeter...

Ok, nu är jag inte riktigt med här... det var väl ändå stubben vi pratade om... att du bor i en stubbe... !?

- Jaaa... just det... men om jag fick tag på en tapet som hade ett mossmönster så skulle jag ju naturligtvis bo i ett hus... eller en lägenhet... och ha mosstapeten på alla väggar hela tiden...

... jaha... ok... mosstapet... ok... jag fattar... eller... inte... riktigt...

- Det är min presenning som ligger där borta!

... presenning... what...!!!???

- Ja... den är blå!

... eh... blå... presenning... vad har det med...?

- Där under har jag min samling... jag samlar på mossa!

... ok... du... eeeh... oj oj oj vad klockan gäspar skorpa... nä nu måste jag dra på rotmos... hej då!

- Ska du gå nu? Ok, då kan jag gå och vattna min mossa nu då... jag har fått ett uppdrag av Canastaklubben... jag ska göra en helt vanlig kortlek av pressad mossa... hej då!

Etiketter:

5 Comments:

Blogger Stina said...

Men snutterutt då! Vilken liten gobit.

tisdag, mars 10, 2009 5:02:00 em  
Blogger Maria said...

Stina: Eller hur!!! Man vill äta honom med både marzipan och varm mjölk!!!

tisdag, mars 10, 2009 5:07:00 em  
Blogger stella sweden said...

..men de växer MOSSA på min blogg minsann!

torsdag, mars 12, 2009 7:41:00 em  
Blogger stella sweden said...

...hälsa den lilla gobiten de!

torsdag, mars 12, 2009 7:42:00 em  
Blogger Maria said...

StellaMyStar: Han har redan varit där och nosat... han trivs där!

fredag, mars 13, 2009 10:31:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter