fredag, mars 20, 2009

Igår kom det - PAKETET... med min nya älskling!

Telefonsamtalet (obs - med kraftig göteborgsdialekt):
"Vi skickade den i måndags och har fått meddelande om att den kommit fram nu, så du kan hämta ut den idag med den här koden... tänkte att jag ringer dig ifall du har bråttom och vill hämta ut den redan idag... tung???... nä nä... inga problem vettu, det väger bara 11 kilo och det är bärhandtag - INGA PRÅBBLEM!!! Ha det så sköjj nu... hejsan hejsan!!!"

... jag bar och bar... fick ont i armarna... höll på att tappa... ställde ner på trottoaren... vilade... suckade... svor... tog nytt tag... kånkade vidare... sjungandes... och svärandes... ont... trött... stånk... men då kom grannen... "Men hörru, du ser ut att behöva hjälp, vänta lite så ska jag hjälpa dig... jag tar i ena sidan så ska du se att vi fixar det här!"... gulliga grann-mannen... alltid så hjälpsam... söderkis... lovely...


Ok, jag kom hem till slut... ont i armarna som nu var några centimeter längre... men trots allt hemma med halmen!

... packa upp... doften av nytt... åååh... manualen... lilla påsen med tillbehör sorterades och lades in i lilla tillbehörslådan på korrekta platser... drar in doften igen... mmm... njuuutningsfullt... det här är min nya vän... mmm... i love you baby...

Hade svårt att somna... låg och vred mig som en orm till halv två i nattmössans tidevarv... så uppspelt och spänd av förväntan... så glad... att inte kunna somna, som ett barn på julafton...

Den är sååå fin... så snäll... så vacker... så ljufvelig... och tillsammans kommer vi att göra underverk!

Husqvarna Emerald 183 - My lovely machine!!!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag förstår exakt hur du känner, vad vackert hon är!!!! Du kommer ha en underbar helg, det är ju helt säkert. Kram / ela

fredag, mars 20, 2009 12:27:00 em  
Blogger Maria said...

Ela: Kravatter, rabatter, bahytter... bland annat!

fredag, mars 20, 2009 3:20:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter