onsdag, maj 20, 2009

Hemma igen...

... och livet rullar på i sedvanligt mak... men jag får en känsla av min madrass ligger lite snett... jag vet - jag är en prinsessan på ärten när det gäller sänghalmen... : Två täcken och minst tre kuddar... lagom mjukt, men ändå lite hårt... men - ett litet veck... för tunna kuddar... slaka täcken... och jag blir gaaalen!

Sänghalmen i Paris var förträfflig denna gång... tja, förutom täcket som inte riktigt höll standard, men kuddarna (två!) var förträffliga...


... men något har hänt här hemma... små tassar har skuttat runt bland hundra madrasser, kuddar och täcken... det tisslas och tasslas under sängen och en blank liten nos kikar fram och viskar:


"... det var mistör daaaarcyyyy..."

Men det tror jag inte ett ögonblick på... en sådan gentleman skulle aldrig få för sig att skutta runt likt en studsboll i min säng... !!!??? No no no... hans öron skulle bli skrynkliga... och det passar sig inte!!!

Nope, jag tror nog bestämt att det är den blanka lilla nosen i egen hög person som passat på att göra frivola frivolter i storsängen medan jag flanerade runt i Paris... men det är väl ett pris jag får betala när Canastaklubben valt att bosätta sig hos en rödhårig!

Etiketter: ,


eXTReMe Tracker
website counter