tisdag, maj 19, 2009

Parrriiiiis!


... Liberté, égalité, fraternité...


... Seine... mon amour...






... canastaklubben har medlemmar även i Paris... med attityd, naturalement...




... eclaire avec pistage... mmmmm...


... min nya bostad... chambre separee sill voh pläh...


... Sainte Chapelle... gudomlig gotik i kubik...


... att mumsa bakverk är min specialité...


... vår stora flirt på resan... Jean Le Troubadeur... en härlig skönsjungande skald i pottcoiffure...




... ibland får jag för mig att jag inte bor hemma... utan någon annan stans... typ i Paris...


... att susa förbi Eiffeltornet i sin gräddvita volvo P1800 känns förljufvande rätt på något sätt...


... och där inne finns Focaults pendel...


... quel magic...




... Mademoiselle Fjupp...

Etiketter:

7 Comments:

Blogger Gudrun said...

Vilka härliga bilder, Maria! du är en duktig fotograf och spännande observateur...Vad är det för staty? Tänker på Milles meets Tim Burton...

tisdag, maj 19, 2009 1:44:00 em  
Anonymous Anonym said...

Det såg härligt ut du har säkert haft det skönt på alla vis
kram syster

tisdag, maj 19, 2009 6:43:00 em  
Blogger stella sweden said...

Underbaaaaaaart med alla bilder..men mest älskade jag din frillöör U dina rööööda skor!

tisdag, maj 19, 2009 10:39:00 em  
Blogger stella sweden said...

...du köpte väl ett litet eiffel i miniatyr?

tisdag, maj 19, 2009 10:40:00 em  
Blogger stella sweden said...

..själv har jag vart förbi Sthlmia o snart är det dags igen men bara en vanlig snabbtripp...bråttom ständigt än ingen tiiid U ses...

tisdag, maj 19, 2009 10:42:00 em  
Blogger Maria said...

Gudrun: Fänk yåh! Statyn är ett minnesmärke över andra världskrigets förintelseläger... starka och mäktiga, på Pere Lachaisekyrkogården!

http://www.pere-lachaise.com/

Allra käraste syster: Ja, vi åt och drack och flanerade... och så tog vi ett glas gott rött vin på det... hela dagarna! kram!

Stella: Ah min coiffure... oui... ce la fantastique... köpte inget minieiffel för jag har redan ett hemma... men jag köpte en gravyr på schabraket istället! När det passar så ser vi till att ses... och Stina hänger på också! Vi tänkte på dig när vi var i Paris, så du var med på ett hörn, darling!

onsdag, maj 20, 2009 10:04:00 fm  
Blogger Stina said...

Vilka bilder! Gud så snygga. Mina gryniga skitbilder blir jag bara sur på. Ska kasta kameran och köpa en ny. Eller lära mig fotografera. See you sötis.

fredag, maj 22, 2009 6:25:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter