söndag, juni 14, 2009

ELO-festival

Medan ni andra varit ute i skitregnet på Where the Action is, så har jag haft min egen inomhusfestival här hemma istället... ett enda band var signat och det var inga mindre än Electric Light Orchestra!! Deras rider innehöll endast några humbla önskemål, bland annat att få se mina aladåbformar, tre flaskor körsbärsvin i logen samt slutligen att hela Canastklubben skulle vara placerade i snakepiten framför scenen! Gissa om det gick för sig!!! Det yippades och yappades... svansar och öron vifftades samtidigt som det fullkomligt ven syltade körsbär i luften! Det är klibbigt här hemma på golvet nu kan jag lova!
Här har ni highlightsen från lördagens hallaballo:






Etiketter: , , ,

2 Comments:

Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Jag har alltid undrat vad de sjunger i don't bring me down, och nu blev jag påmind om att ta reda på vad tusan han säger. På Wikipedia läser jag:

"A common mondegreen in the song is the perception that, following the title line, Jeff Lynne shouts "Bruce!" However, according to liner notes, he is actually saying a made-up word "Grroosss". This is similar to a German word for "greeting", Gruß, possibly referring to the Bavarian greeting Grüß Gott that the group would have heard while recording the album in Munich. However, after the song's release, so many people had misinterpreted the word as Bruce that Jeff Lynne actually began to sing the word as Bruce for fun at live shows.".

söndag, juni 14, 2009 7:12:00 em  
Blogger Maria said...

Johnny: PRECIS vad jag också alltid undrat... jag har själv sjungit "krrroooiiizzz" men aldrig förstått vad i hela tiden han menat! Tack Johnny, du öppnar, som alltid, mina ögon!

söndag, juni 14, 2009 7:28:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter