lördag, juni 13, 2009

Jag fick en fråga av min vän Annalena:

... angående kalleankaladåben jag skrev om häromdagen...

"Hur vet man att det är en aladåbform och inte en helt vanlig sockerkaksform??"

/Annalena

***


Kära Annalena.

En mycket befogad fråga mon ami! Formen
på bilden här ÄR, som de aladåbkunniga kan se, en sockerkaksform, men jag vill inte verka snobbig och göra skillnad från den ena formen till den andra vilket må förvirra lekmannen. Men med uppmärksamma och smarta läsare här på dewdrops så är frågan helt befogad min vän! Jag tycker att man med fördel kan använda en puddingform istället för en aladåbdito, men däremot bör man ALDRIG nyttja sockerkaksform för aladåber samt puddingar. En sockerkaksform är alltid, ALLTID grundare än aladåb- och puddingformar, där går icke att kompromissa, ty siluetten på sockerkakan är lägre om ni tänker på det! Man kan nog även säga att det har något med konsistenser på själva sörjan som skall klatchas ned i ovan nämnda form som därmed styr val av form. Kan även tillägga att ett lock ofta tillkommer när man köper en puddingform då puddingen ofta skall ångkokas på lämpligt sätt och när man skall slå till på stort och införskaffa sig en aladåbform får man helt enkelt lita till expertetikettering samt affärsbiträdernas kunskaper! Ni kan alltid få komma på hemvisit och beskåda mina samlingar av kakformar och puddingformar om ni hafva vägarna förbi!


/Vänligen eders gamla vän Maria, tillika frapperande dyrkare av båd Carl Jan Granqvist, Jan Öijvin Swahn samt Kajsa Warg.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger annalena said...

Det där var komplicerat! Jag tror minsatt att jag svänger förbi snarast så jag får se din kakformssamling!
(Själv är jag ofantligt stolt över att i söndags ha bakat tigerkaka, drömmar och skurna chokladkakor!)
Puss och kram vännen,
Anna-Lena

onsdag, juni 17, 2009 10:37:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter