onsdag, juli 01, 2009

Tusen grader varmt och klibbigt som satan...


Jag i byxor till vänster, Freddie till höger and the crazy little thing called love är det som händer däremellan!

... DÅ bestämmer jag mig för att prova gamla sjömansbyxor i ylle!!!

Jodå... helt plötsligt så fick jag för mig att jag absoluuut skulle ha ett par genuina gamla sjöbjörnsbrallor - med lucka framtill... så jag provade och provade... svettades och svor!

Jag är rätt kurvig... det var tydligen INTE de gamla sjömännen!!!

... jag vred mig som en kålmask i hettan inne i provrummet säkert en halvtimme... provade byxa på byxa... krängde och krängde... svor ännu mer och svettades floder...

... i högtalarna dånade Queens alla best-of-ever-and-everlåtar och Freddie Mercury lovade mig både det ena men det som passade sjömansbyxorna allra som bäst var låten "Crazy little thing called love" då svajjade de yviga byxbenen i takt som allra mest där i det överhettade provrummet - för jag hittade till slut ett par brallor som passade mig alldeles utmärk samtidig som de var i mint kondition!

Men... det blev inga byxor... den här gången... men hallå jeeezus vad jag passar i gamla sjömansbyxor med midja strax under armhålorna och vida ben... till det en vit skjorta och slips... oj oj oj... det är Marlene Dietrich... Gretchen Garbo... Gene Kelly... och jag!


- Ready Freddie!?

Etiketter: ,

5 Comments:

Blogger Peace in mind said...

My good, känner killet på låren av ylle i 30-gradig hetta!

Modig kvinna måste jag säga...

onsdag, juli 01, 2009 10:05:00 em  
Blogger Maria said...

PiM: Jooo... jag kände att det var helt fel tillfälle... men därmed också helt rätt... men jag kan erkänna att jag kände mig rätt sunkig efteråt!

torsdag, juli 02, 2009 10:57:00 fm  
Blogger annalena said...

Sjömansbyxor passar väldigt bra vid besök i Göteborg! Engelska flottan har siktats vid Vinga, oboy oboy oboy!

torsdag, juli 02, 2009 12:33:00 em  
Blogger Maria said...

Annalena: Jag hoppas på massor av salta boys!

torsdag, juli 02, 2009 1:34:00 em  
Blogger annalena said...

Redan fixat! Både Kålle och Osborn är lediga!

torsdag, juli 02, 2009 4:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter