lördag, september 05, 2009

Myspys i paviljongen!


"Baby darling hot chokladkalaspudding, i love you, will you gifta dig med mig... pliiiz?"

Utanför mina pärons nya lägenhet ligger en liten paviljong på en kulle med björkar runtikring... by the way så har mina päron alltså flyttat hem igen... hem till min födelseort... de har bott här i en vecka och det är min första visit i nyresidenset!

Jag satt precis och smorde mina nagelband, en viktig syssla för dandys och dandies - att vårda sina nagelband är lika viktigt som att dricka portvin ur en urgröpt rubingrotta eller champagne ur en toffla beprydd med strutsfjädrar i pudriga pastellfärger - skitviktigt helt enkelt! Men nu kom jag av mig... jag satt alltså på balkongen och smorde in mina nagelband med en citrondoftande kräm från Lush, då det kom ett litet par spatserande upp för den lilla, lilla kullen... upp till paviljongen... De hade med sig små attiraljer vilka kan ha varit små burkar med götta av diverse slag. De lade de små attiraljerna på den väggfasta bänken på insidan av paviljongen och gick sedan iväg och hämtade något mer av en karaktär jag tyvärr inte kunde se med mina skogsgröna...

En kamera åkte fram och mannen fotade både paviljong, kvinna, paviljongpelare och paviljongvirke på mycket, mycket nära håll...

Nu sitter de där i varsin regnsställsjacka i septembersolen och paviljongmyser med ost, kex, cornichonger... och körsbärsvin... hoppas jag... jag gissar att de firar på platsen där han friade till kalaspuddingen i sitt liv... det är vad jag tror!

Och johooodå... jag smygfotade thö lööövkåppel... det gjorde jag - det är lag på sådant!!!

Etiketter: ,


eXTReMe Tracker
website counter