fredag, september 25, 2009

Viljen i höra!

Hör på detta alltså:

På gatan i min gamla barndomsstad, på bystan aka på landet, där jag just nu befinner mig, så öppnar butikerna klockan tolv... jo, ni hörde rätt... KLOCKAN TOLV aka mitt på blanka dagen!!!

Jag fick snällt strosa omkring på gatorna som en osalig ande innan jag fick bli insläppt för att få köpa tolv stycken gamla grogg-glas på loppisaffären! Med nosen tryckt mot fönstret kastade jag mig törstigt in som en torrlagd gammal fladdermus så fort den gamla damen rasslat klart med låset på dörren exakt klockan 11:58 (jag hade full samt desperat koll på klockan och tackade henne för att hon ändock behagade öppna liiite tidigare!)...


Men det här tar nästan priset... min gamla arbetsplats, där jag började min karriäristbana 1985 - Biblioteket - med ett på den tiden så kallat ungdomslagsjobb - ... öppnar inte förrän KLOCKAN TVÅ på fredagar!!! Jeeezus... måste man gå dit i kvällspyjamasen för att få låna de så hett eftertraktade litterära verken???

Och tror ni att det går att köpa en helt vanlig och ordinär, för att inte glömma klassisk, Öbergs kortlek i den här stan... så tror både ni och jag fel!



... idag går jag bara omkring och häpnar... lika bra att packa ränseln och börna ut i svampskogen i rödaste rappet baby, för här blir inga barn gjorda!!!

Etiketter:


eXTReMe Tracker
website counter