måndag, oktober 12, 2009

Mina senaste fynd:



En magiskt vacker gammal Bergbom-lampa... ca 50 cm hög och passar uuutmärkt och nästan alldeles för magnifikt på det gamla bordet som pappa snickrade ihop under tidigt 60-tal...



... och en stilfull gammal engelsk drinkmixer... båda inköptes av min favoritantikdealer, från den mörka bergslagsskogen, för den eminenta summan 700 spanjolas på Antik- & kuriosamässan ute i Kista igår! Ja, det är sant - jag var ute i spenaten både på lördag och söndag... känner mig oerhört berest utanför tullarna nu.. på gränsen till Naturexploatör, eller vad det kan kallas!!!

Etiketter: , ,

4 Comments:

Anonymous Lilla Blå said...

Ååååååh.

*stönar lite chict*

måndag, oktober 12, 2009 7:25:00 em  
Anonymous Pappa och Mamma said...

Den lampan satt där och det skall bli gott med en drink så småningom.
PK.

måndag, oktober 12, 2009 7:27:00 em  
Blogger Slubbo said...

Wowzi grattis jag vet jag vet! mixa drinkarna med lampan och och vahetere med mixern kan du bli på lys-et öh höhö

onsdag, oktober 14, 2009 5:15:00 em  
Blogger Maria said...

Lilla Blå: Aaaahhh.. bjuder på en virtuell drink i lampans sken!

Pappa o mamma: Det kan du fethajja älskade "Oldtimer", så fort du och mamma kommer så ska ni få en fabulöst god drink av mig!!! puss o kram!

Slubbo: Japp! ... samtidigt som det går en gammal pilsnerfilm på tv'n i bakgrunden!!!

onsdag, oktober 14, 2009 5:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter