fredag, oktober 09, 2009

Jag öppnade en bok och läste raderna på den sista sidan:

"plåtarna och proven lyssnade han till körsången från gossarna och flickorna som han berett till den första nattvardsgången, i Tierrapaulita...

Jag är lycklig
och önskar mig ingenting mer,
ty himmelens blåa sal
har blivit mitt hem!

Shangri-lá (ISLA BLANCA)
Rio Sarmiento-Tigre

Den 10 mars 1962."



***

Det är en nobelpristagares bok... han mottog priset 1967... resten får ni snoka reda på själva! Om någon av outgrundad händelse vet vilken bok det är, men nu är vi ju "vanligt folk" gudbevars, och läser inte böcker eller tar del av annan vänstervriden kultur... MEN OM... så vinner ni ett mustigt och krulligt sångnummer med tjusigt bensprattel och lite fräcka höftrullningar - Elvisstyle - av mig... hemma hos mig... när ni som minst anar det!!!

Etiketter:

4 Comments:

Blogger Groucho said...

Fanny Hill?

fredag, oktober 09, 2009 12:20:00 em  
Blogger Dragspelarn said...

Barnen från Frostmofjället?

fredag, oktober 09, 2009 12:24:00 em  
Anonymous Din Granne said...

Något av Agneta Plejel förstås!

fredag, oktober 09, 2009 1:19:00 em  
Blogger Maria said...

Goucho: Sorry Fel!

Dragspelarn: Nope!

Agneta: Nej, faktiskt inte!

fredag, oktober 09, 2009 2:44:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter