torsdag, november 05, 2009

Lyssna på mig nu!

Det GÅR att koka sin morgongröt på Saltåkvarns Dinkelmüsli... det blir inte så gott... men det GÅR! Vidare kan jag rekomendera att tuta i en rejäl skvätt portvin och en liten klutt god mögelost i Karljohansvampsoppan... det får den uslaste pulversoppa att bli en fantastique supé på kvällskvisten när energin är låg!

Memo to self: Kom för faaan ihåg att köpa Saltåkvarns Dinkelgröt idag för att undvika tandagnissel och gråt i morgonbitti!!!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous storasyster said...

Saltå dinkelmusli blandar jag i fullkornsmjölet när jag gör fruktpajer hur bra som helst

torsdag, november 05, 2009 9:15:00 fm  
Blogger Maria said...

Käraste syster: Det lämpar sig nog bättre till bakning än till att koka gröt på - det blev väldigt limmigt om man säger så!

kram!

torsdag, november 05, 2009 4:23:00 em  
Anonymous Anonym said...

får man tipsa om Gyllenhammars fiberhavregryn? Dinkel har jag inte provat, men det skall jag å det snaraste! å

torsdag, november 05, 2009 7:17:00 em  
Blogger Maria said...

Åsa: Man fååår absoluuut tipsa!

fredag, november 06, 2009 10:33:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter