torsdag, december 10, 2009

Hurra för vetenskapen och den goda maten!

Min fördunderliga kusin i kurorten Varberg sitter och inmundigar pilgrimsmussla och sippar på champagnen nu så här till nobelmiddagen... men mina pilgrimsmusslor ligger på is i frysen... det känns lite slöseri att inmundiga dessa små mustiga och krulliga tingestar när jag ändock är förkyld!

Men första skålen är utsvingad och jag skålar i te+whisky i väderstrecket mot Varbergsfästing...

- Skål kära kusin, skål!

Etiketter:

4 Comments:

Anonymous Besticksystern! said...

SKÅL!!! Och nu blir det struva! Inmundigad precis på det rätta kusinsättet!!
Åh vad jag är glad att du finns!! Struvor (på det rätta sättet) och Thebebestick hade aldrig varit i mitt liv annars (just to mention some things)!!
Nu är det de två smörknivarna på eget ställ som gäller ...

torsdag, december 10, 2009 10:49:00 em  
Blogger stella sweden said...

Struvor o järn kan inte leva allena för utan järn eller smet vore de inget som enskilda individer så därrföör hyller jag struvornasloooov! (med massor av socker)

Hurraahhha!

fredag, december 11, 2009 2:56:00 fm  
Blogger Maria said...

Besticksystern: Äsch då, det är bara lite små livsregler för halvdekadenta lyxbohemer jag lever efter... men icke desto mindre viktiga för ett fullgott liv där det är de små, små detaljerna som gör'et! Jag ser fram emot våra framtida dekadenta middagar med thebebestick i sin fulla excess kära kusin!!!

Stella: Hoppla, det var icke igår!!! Hoppas allt är bra med dig! Utan socker ingen struva, som tomte utan luva!

fredag, december 11, 2009 7:00:00 em  
Blogger Maria said...

... och en vacker dag skall jag med mitt egna antika struvjärn göra egna struvor! Hur svårt kan det vara på ett snöre??? Skitlätt om du frågar mig!!!

fredag, december 11, 2009 7:01:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter