onsdag, december 30, 2009

Nu har den kommit... en ny dator i familjen!!!


Blanca - en sprillans ny HP Pavilion DV6-1341eo i färgen Moonlight..

Gnistrande vit med lite svart insida och silvriga metalldetaljer (i ÄKTA metall!) står den där hemma... hon införskaffades snabbt och resolut igår, efter jobbet... och till ett förmånligt pris till råga på allt!

När jag skulle köpa min förra dator, 2006, så valde jag en vit... men den drogs tillbaka ur sortimenten innan jag fått den då grafikkortet inte fungerade tillfredställande, så jag fick nöja mig med en bättre och tyngre dator till samma pris... muskligare men dock mycket fulare! Det verkar som speldatorer på den tiden skulle se ut som rymdskepp och lysa och flasha... och jag såg visserligen hur bra den passade in på ett spelkonvent för ungdomar på ELMIA... men den passade absolut INTE in hemma hos mig! Men som sagt, det var en rekorderlig och kraftfull speldator...

Nu har det gått tre år och datorerna är mycket stiligare och mer slimmade... och man behöver inte köpa en fjunig tonårskille med bekräftelsebehov till dator längre... så nu har jag min fiiiina krispigt vita dator... så fin... så snäll... så god... så sofistikerad... så charmig... som ett glas champagne - fast dator...

Problemet är windows 7!

Jag är kvar i den lånade macvärlden i vilken jag befunnit mig i några månaders tid nu... svurit... suckat... och framför allt letat och undrat... men det gör inget... jag tänker lära mig windows 7... låta mig absorberas... nya vindar blåser... och jag känner att dofterna som slingrar runt... de luktar gott... windows 7 och jag ska bli riktigt goda vänner... och tillsammans ska vi ta hand om min fiiiina viiiita dator... puss puss... sussa lungt lilla snökristallen Blanca nu när mamma är på jobbet... så ska vi leka sedan när mamma kommer hem daaarling!

Etiketter: ,


eXTReMe Tracker
website counter