fredag, februari 26, 2010

Vart ord har sin tid och plats...


... ni får ta er en titt i mitt Leasurecabinette så länge... med en dekadent tapetrenovering så kommer det att bli ännu mer fantastiskt!

Ja... jag vet... det har varit tomt och tyst här ett tag nu...

Jag har bloggat sedan 2005 och det har varit helt rätt forum för min kreativitet och min berättarlust... men på senare tid så har jag vänstrat mer på facebook - kanske mest för att responsen och interaktionen blir större där...


Jag har haft mina trogna läsare och bloggvänner i många år... och det har varit otroligt roligt att lära känna er! Vidare har jag haft trogna läsare som inte gett ett ljud ifrån sig... och jag har undrat varför ni inte gett er till känna... ? Själv har jag alltid sagt "hej!" när jag besökt en ny blogg som jag börjat läsa... de flesta av er känner jag till ändå eftersom ni berättat för mig att ni läser... men några av er, som jag faktiskt känner, har smygit runt här utan att ge er till känna överhuvudtaget - kanske har ni trott att ni varit incognito.. men tyvärr så är det svårt att läsa bloggar anonymt... så, även ni som tror att ni smygit runt här osedda - tyvärr, jag har sett er... varenda gång! ... och jag vet vilka ni är... så "hej-hej!" på er!!!

Det här betyder inte alls att jag lägger ner den här bloggen... nej, jag gör ett break... så får vi se hur länge jag kan hålla mig borta... och ni som vill fortsätta följa mig får helt enkelt söka upp mig på facebook - för där fortsätter nu mina ord och historier dagligen att slingra runt...

Jag kan hälsa att min vän som sitter mittemot mig i detta nu, Liza-Beta, skrattar hysteriskt samtidigt som hon läser det här jag skrivit! Hon påstår att hon skrattar istället för att gråta... jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den saken...

Etiketter:

17 Comments:

Anonymous Lilla Blå said...

Och jag som inte fejsbookar alls. Nå, jag spar dig i min "hemliga feedrulle" och ser när du kommer tillbaka, för det hoppas jag verkligen att du gör! :) Allt gott så länge, svinga vidare, i lianer eller snyggkjolen... men ge dig tillkänna då och då?
Slängkyssar från mig och en snygg rökring från cigarren...

fredag, februari 26, 2010 4:40:00 em  
Blogger Maria said...

Lilla Blå: Åh så synd... att du inte fääähsbookar... för jag hade addat dig på störtamente! Men spar mig... ty jag vet inte riktigt vad jag gjort här... känner mig konstig och lite ur led... jag har bloggat så länge, och funnit så stor glädje i mina egna historier - en gång i tiden... men jag tycker inte att jag har samma flow längre... och jag vet inte vad det beror på för jag är en bättre människa idag...

... som sagt... jag vet inte vad jag håller på med här... att sluta blogga... ja... just nu så måste jag ge mig själv lite respit... för det känns inte bra att låta bloggen stå där helt tyst... det blir en tystnad som högljutt skriker i mitt eget huvud och kräver uppmärksamhet - och då funkar det inte!

Men jag är en skrivande människa... jag har massor av historier och berättelser i mitt huvud varje dag... varje dag händer det något exeptionellt om än i det lilla - men jag ser det... och det vill ut på pränt!

Jag låter mig själv vila ett tag... dagen gryr och jag med den... nya vindar blåsa och jag måste bara se var det bär hän!

Jag fortsätter att läsa era bloggar naturalement... och jag vet att jag förmodligen kommer att ge mig till känna här igen... men nu är tid för förändring... det känner jag på mig!

Blandar till en riktigt dekadent cocktail och knyter en stylish windsorknut på min röda slips... salut mon ami... salut!

We'll meet again!

fredag, februari 26, 2010 8:47:00 em  
Anonymous Marie Rosenqvist said...

Maria - jag hoppas du kommer tillbaka i en eller annan form.
Vem kan vara utan dina stolliga ordfraser?
Lycka till med allt du har i huvudet och vill få ut på pränt.
Feeden får ligga kvar, ifall att...
Jag säger inte adjö, jag säger på återseende!

Kram till dig.

/Marie

lördag, februari 27, 2010 1:45:00 em  
Anonymous Lina said...

Nej detta känns deprimerande. Allt har uppenbarligen ett slut, en ände, inget är beständigt, tiden går obönhörligt.. hjääälp

Just one of those days. Det känns nog bättre på måndag!! /fröken löken

lördag, februari 27, 2010 2:22:00 em  
Anonymous Kusin Elisabet said...

Nämänna! Vad säger man. Jo att man är glad att man inte bara är en helt vanlig dödlig bloggläsare i ditt liv utan även din Kusin! Och nyllebokskompis!! Kram på dig kära!

söndag, februari 28, 2010 6:32:00 em  
Anonymous Stephen Graye said...

Delvis inspirerad av din fantastiska blogg gick jag faktiskt andra hållet. Använder förstås fortfarande FB men har äntligen dragit igång en blogg.
Tack för inspirationen och alla roliga stunder (oj det lät nåt) ;)

/ Stephen Graye

tisdag, mars 02, 2010 3:45:00 em  
Anonymous Linda said...

Hej. såg att du är en ägare till äggskäraren "Pullan". det råkar inte vara så att du vill sälja den ? vore väldigt tacksamt. tacksam även för svar via mejl, Linda-Wahlberg@hotmail.com

MVH Linda

tisdag, mars 02, 2010 8:07:00 em  
Anonymous Mustafa said...

Som jag skrivit till dej om tidigare har jag ju själv inte lika stor inspiration att fortsätta med bröderna Stetsons öden och äventyr längre, så vad säjer du om det här förslaget, Maria: DU tar även bröderna Stetson-sajten och JAG tar över din blogg! Kanske kan det leda till intressanta förvecklingar som kommer att hålla läsekretsen i ett järngrepp!

onsdag, mars 03, 2010 11:45:00 em  
Anonymous Mustafa otra vez said...

även = över

onsdag, mars 03, 2010 11:46:00 em  
Blogger Shadow said...

Okej då! Kilar över till facebook direkt.
Var god släpp in mig då, när jag så snällt knackar på din dörr.

torsdag, mars 04, 2010 8:57:00 fm  
Blogger Shadow said...

Det var inte lätt att veta vem som är du på FB! Flera med samma namn, och inget foto.

torsdag, mars 04, 2010 9:01:00 fm  
Blogger Maria said...

Marie: Tack... och det blir förmodligen på återseende... jag vet bara inte när!

Lina: Sådan tur att vi i princip ses varje dag på jobbet!

Kusin Elisabet: Precis... vi får ses där istället!

Stephen: Tack! Se där, men du delar inte med dig av din blogg???

Linda: Den antika äggskivaren "Pullan" är jag alldeles för fäst vid... lycka till att finna den någon annanstans!

Mustafa: Kära vän! Jag vet precis hur du känner dig... har försökt hitta dig på facebook, men du verkar inte finnas där!? Hög av dig om du finns där! Jag kan tänka mig att det skulle bli något storartat om vi skulle byta profil ett tag!!!

Shadow: Hmmm... ja, vad tror du... kommer vi någonsin att mötas på facebook... ?

torsdag, mars 04, 2010 6:33:00 em  
Anonymous Stella said...

dearest mariamaränngbollsväng!
känns som helt rätt beslutt du tatt, för min inspiration föll platt som en sköldpadda, bara låg där i sanden U gömde sig men så tittade ett litt öga upp U viskade tre ord..."måla för bövelen" U jag slet kånkade upp det tunga staffliet från källaren men sedan stod denn bara U blängde surt på mig och jag rotade vidare i mina lådor U hittade vackra oskrivna böcker med silverglittrandelilaomslag där jag nu skriver hemliga ouppfunna ord ingen får läsa...än...så därför slutade jag blogga. Sån är lagen! Men även jag fässbuckar dagligen! Sånt som genier som du U jag finner avkopplande...allt har ju sin tid som du säger, äta räkor har sin tid, dricka Campari har sin, sitta på toa har sin egen speciella inoficiekka tid..ofta (egentligen sällan) ligger jag bara i sängen U viftar på tårna när jag är ledig och somnar av ren rosa salighet, inga plikter kallar jag letar bara efter mig och finner saknade delar...puss

fredag, mars 05, 2010 7:08:00 fm  
Blogger Maria said...

StellaBellaPolarStjärna: Man måste lyssna på sina inre röster... de vet oftast vad de snackar om!!!
Puss!

fredag, mars 05, 2010 7:09:00 fm  
Anonymous Mustafa said...

Hej igen Maria, nej jag finns inte på Facebook och kommer heller inte att finnas där. Jag tror att det där med Facebook bara är en övergående trend som om några år kommer att vara bortglömt eller ersatt av något annat...och tro mej på mina ord, jag trodde exakt samma sak om bloggar, hemsidor, internet, datorer och mobiltelefoner!

fredag, mars 05, 2010 8:47:00 em  
Anonymous nättchen said...

ja herregud. vad ska jag roa mig med då då, när jag är på jobbet och drar i mina kalsbyxor?

fast vi ses ju IRL som det heter här i syberspäjs, jag får väl trösta mig med det.

(men var ska dom som söker frenetiskt på trim in+bordell hamna nu då? hmmmm. en ebrevlåda på kanargöran? okej då.)

måndag, mars 08, 2010 1:38:00 em  
Blogger stationsvakt@gmail.com said...

Hejhej. Vi ses på facebook.

måndag, februari 28, 2011 3:24:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter