torsdag, maj 04, 2006

Köp inte en zebra!

... det gjorde nämligen jag... och det var ju inte så lyckat, speciellt om man bor i lägenhet i en storstad!

Jag tänkte mest att det skulle vara trevligt med en randig häst för omväxlingsskull eftersom jag har ett gäng bruna kusar som rumsterar om där hemma och som jag berättat om här... Så i det annars så lugna hemmet på söder råder numer ett ystert liv och kiv där hästmular grymtar och gnäggar och hovar stampar i parketten! Efter mycket funderande har jag nu frågat ut jepparna vad de bråkar om och det visade sig att dispyten handlar om följande två spörsmål :

  1. Kan hästar verkligen vara randiga, och om de nu är randiga... är de verkligen hästar då?
  2. Är zebran vit med svarta ränder eller svart med vita ränder?

... ja... så spöar ju zebran skiten ur de andra kusarna i canasta!!!

Etiketter:

6 Comments:

Blogger Lotta said...

Du!! är det DIN zebra som dom har så snygg bild av på Grill??? Jag kollade nämligen in den i förrgår, oerhört snyggt med zebror.

torsdag, maj 04, 2006 11:10:00 fm  
Blogger Maria said...

zebror är... tribal... eh... eller inte!

torsdag, maj 04, 2006 11:21:00 fm  
Blogger Lotta said...

Du kan få små gulliga föl hemma om du inte håller isär hästarna & zebrorna!!

Blandning mellan häst & zebra:

om mamman är häst = Zorse
om mamman är zebra = zedonk

men dom fölen blir sterila....

torsdag, maj 04, 2006 11:29:00 fm  
Blogger Maria said...

sterila föl?

torsdag, maj 04, 2006 12:30:00 em  
Blogger Lotta said...

ja, dom har inte lika många kromosomer... så då blir avkomman steril.... detta har jag läst i ilustrerad vetenskap igår... jag har nämligen den blaskan på toa numera....

torsdag, maj 04, 2006 4:35:00 em  
Blogger Maria said...

Synkronicitet!

torsdag, maj 04, 2006 7:40:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter