tisdag, juni 27, 2006

Slitz = Bad Taste!

Att figurera utan kläder i tidningar som Slitz sänder inte ut signaler om att personen i fråga är smart och intelligent - det är faktiskt snarare tvärtom, och det är det som debatten angående meterologen Tone Bekkestad lättklädda bilder ska handla om tycker jag! Inte om huruvida hon ska få behålla jobbet eller inte... för det tycker jag är självklart att man som arbetsgivare inte vill ha med henne att göra efter detta! Själv hade jag faktiskt avskedat henne eftersom hon gjort det oerhört korkade valet att ställa upp på denna fotografering. Dumhuvuden - Nej Tack! Brightisar och smartisar - Ja Tack!

- "Ok, du står för det idealet Tone, då tror jag faktiskt inte att du passar in som anställd här hos oss... adjö och lycka till i framtiden!"

Det är ju liksom uppe i huvudet det händer! You've got a brain - use it god dammit! Väljer man, som i Tones fall, att låta tidningen Slitz fotografera henne, så gör man faktiskt ett val och det valet är lika med att säga att det är helt ok att låta sig objektiviseras i en sluskblaska! Det är en signal till unga tjejjer att slänga av sig kläderna och figurera i en skitkultur som gränsar till porrbranshen, bordellverksamhet, trafficking och sexslaveri... jag menar var går gränserna? Det finns faktiskt inte en finporrkultur och en fulporrkultur... det är samma skit! Vad är syftet och vem blir genuint glad och stärkt i själen av detta? Att sedan döpa om själva modellandet till det oerhört tragiska "glamourmodell" spär på det imbicilla än mer... vaddå glamour? Glamour handlar väl ändå om det goda livet, vackra kläder, god mat, gott vin mm mm. Inte fan är glamour skrevande kön och silikonbröst!? Men man kanske måste för att kunna somna på kvällen med något som helst gott samvete...

Nej, själv börjar jag bli riktigt förbannad och trött på denna extremt imbicilla och trashiga sexualisering. Sluta för fan, SLUTA! Gör något vettigt och säg smarta saker istället för att klä av er... Sorry Tone, du valde fel...

SLÅ OSS MED HÄPNAD MED KLÄDERNA PÅ!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

alla tjejer som någonsin velat att en man eller kille ska lägga märke till dem har valt att 'objektifieras' Vad är felet med det? Låt dom som vill synas synas.

tisdag, juni 27, 2006 11:55:00 em  
Blogger Maria said...

Hon syns ju redan i tv varje dag... som meterolog och i programmet Let's dance... Varför välja att ta av sig kläderna i en tidning som slitz, det är det jag undrar över!? Att folk syns i medier har jag inget problem med, så länge det inte bygger på stupiditet... Varför inte problematisera frågan mer på djupet och med lite mer distans och diskutera den nakna objektiviseringen... eftersom fenomentet får fler människor att må dåligt och ger otroligt dåliga förebilder...? Varför måste käderna av? Jag tycker det är otroligt imbicillt och tråkigt... Och om man blir avskedad för att arbetsgivaren ifrågasätter - ja, jag kan bara säga att jag förstår dem... det skulle, i mitt fall, gälla även om en man ställt upp på liknande dumma idé...

onsdag, juni 28, 2006 6:50:00 fm  
Blogger Lotta said...

Det går faktiskt att SYNAS med kläderna på.... nu blir det väl så att Tone kommer att synas mindre... iallafall som metrolog i TV... även om hon just nu syns på löpsedlarna några dagar.... var väl knappast "glamormodell" hon ville bli som yrke ändå... taskigt val Tone !

onsdag, juni 28, 2006 1:21:00 em  
Anonymous Anonym said...

Strongt gjort av Tone att skita i all politisk korrekthet och vad en massa trångsynta fördomsfulla människor tycker och gå sin egen individuella väg. Inte förvånande att fårskocken sverige reagerar som dom reagerar, finns inte en orginell tanke i hela landet börjar man tro.

fredag, augusti 04, 2006 2:16:00 em  
Blogger Maria said...

Men vad är det för individuellt med att klä av sig? Tycker snarare att det är dumt fårskocksbeteende att vilja vika ut sig i skitsammanhang! Jag gillar individer som tänker smart och bra, inte dumhet som klär av sig! Originalitet är inte att vika ut sig i tidningen slitz, tycker jag... Det kräver bra mycket mer smartness och det saknas verkligen när man tackar ja till såna trista och meningslösa sammanhang.

onsdag, augusti 09, 2006 12:34:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home


eXTReMe Tracker
website counter